La Carretera del Vi, la ‘wine road’ del Mediterrani
Ens endinsem a la primera ‘wine road’ de tot Espanya.
Tretze cellers del Penedès i set municipis de les comarques barcelonines del Penedès i el Garraf han unit els seus actius turístics amb el nom de La Carretera del Vi, en una ‘wine road’ que recupera l’antic traçat comercial que unia l’interior del Penedès amb la costa mediterrània i que utilitzaven ja els romans per a fer arribar els vins elaborats en aquest territori a tot el món.
La Carretera del Vi és la primera ‘wine road’ de tot l’Estat, entesa com a ruta lineal, que ressegueix un traçat existent i clarament definit per bodegues i altres punts d’interès turístic. És un recorregut d’uns 35 km, que va des de Sant Martí Sarroca fins a Sitges (o viceversa), passant per les poblacions de Pacs del Penedès, Vilafranca del Penedès, Olèrdola, Canyelles i Sant Pere de Ribes, i que presenta diferents ramificacions entre les bodegues i altres indrets d’especial interès turístic.
La iniciativa, nascuda el 2015 amb la voluntat de posicionar-se com a ruta vinícola de referència del Penedès i del Garraf, impulsa activitats i accions de manera conjunta i articulada. L’objectiu és contribuir al creixement del turisme i al mateix temps protegir el territori per a preservar la seva bellesa paisatgística i valor històric.
La Carretera del Vi consta d’una oferta conjunta a nivell enoturístic de la mà d’aquestes tretze cellers de mides i estils diferents, però també integra nombrosos recursos turístics d’especial interès històric i arquitectònic, ja siguin vestigis ibèrics, castells o cases modernistes. Tot això es completa amb una variada oferta gastronòmica de qualitat i allotjaments de referència.
Al llarg del recorregut s’ha promogut la decoració de rotondes amb imatges i logotips de La Carretera del Vi, tot buscant una homogeneïtat i recordatori/senyalització pel visitant, alhora que es decoren les rotondes amb motius vínics. La mobilitat és una de les prioritats més grans de la ruta, tant per la part de facilitar el traçat als visitants mitjançant aplicacions mòbils amb geolocalització que et guien, com el foment d’una mobilitat responsable i ecològica a través d’un servei de carsharing elèctric.