Sant Sadurní s’adhereix al pacte contra la segregació escolar a Catalunya
L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia s’ha adherit al Pacte contra la segregació escolar a Catalunya: Un compromís per a l’èxit educatiu, que es signarà en un acte que el Síndic de Greuges té previst per al 25 de febrer al Parlament de Catalunya.
A partir de dos informes que va presentar el Síndic de Greuges l’any 2016 sobre la segregació escolar a Catalunya, i des de la convicció que sense la corresponsabilitat de tots els agents és molt difícil promoure l’equitat en l’admissió de l’alumnat, el Síndic treballa per construir un pacte contra la segregació escolar que compti amb la implicació dels principals actors que intervenen en la política educativa. És en aquest sentit que va decidir tirar endavant el Pacte i va sol·licitar als ajuntaments que es sumin al projecte, on ja hi treballen en col·laboració amb el el Departament d’Educació i diversos agents de la comunitat educativa.
Sant Sadirní va decidir adherir-se al pacte per tal de garantir-ne l’impuls institucional, tal i com explica la regidora d’Educació, Àngels Canals: “la regidoria d’educació ja fa temps que treballa conjuntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat i amb els centres educatius per aplicar, a la Comissió de matriculacions, algunes de les mesures que es proposen en el pacte; de fet hem tingut diverses reunions sobre el tema amb l’inspector d’educació i hem treballat amb els centres docents, a banda de prendre part a les sessions de treball que s’han organitzat sobre segregació escolar, un tema complex i que requereix el treball transversal de molts agents”.
Contingut de l’acord
El pacte recull la necessitat de millorar el finançament del sistema educatiu per garantir la gratuïtat de l’ensenyament, la necessitat d’aprofitar els instruments disponibles i la necessitat de treballar en àmbits com el d’elaborar un nou decret d’admissió de l’alumnat amb més instruments per combatre la segregació escolar; l’elaboració d’orientacions relacionades amb l’oferta i la gestió de les admissions; l’aprovació d’un protocol per a l’aprofitament de la reserva de places com a mesura d’escolarització equilibrada de l’alumnat; la promoció d’acords locals entre centres dins d’una mateixa zona o municipi per a l’escolarització equilibrada; o la promoció de bones pràctiques de comunicació amb les famílies, entre d’altres mesures.