El Penedès confia en una verema bona i sense incidència del míldiu en la qualitat
El Penedès és a punt d’iniciar oficialment la verema del 2018, que a banda d’algunes finques puntuals probablement començarà de manera més o menys generalitzada durant la tercera setmana d’agost.
Això vol dir uns deu dies més tard del que era habitual en els últims anys i, per tant, amb un retorn a les dates més normals de verema. I ho fa amb la pagesia confiada que el míldiu present en gran manera a les vinyes aquesta temporada no afecti finalment la qualitat del raïm, per bé que probablement sí que contribuirà a reduir la quantitat de la collita que inicialment es podria esperar després d’una tardor i primavera amb força pluges.
I els viticultors també encaren la collita amb el neguit perquè aquests dies no caigui la temuda calamarsa que pugués malmetre el raïm.
Diverses fonts consultades creuen que la collita d’enguany serà bona i probablement amb més producció que l’any passat. La verema s’ha retardat respecte dels darrers anys, si bé torna a recuperar les dates tradicionalment més habituals.
Llegeix la notícia sencera aquí.
Foto: Maria Rosa Ferré (@MariaRosaFerre)


