Els Xicots descarreguen la segona torre de 7 en una remullada diada del Firal
Els Xicots de Vilafranca van celebrar diumenge, malgrat la pluja, la diada del Firal-Memorial Joan Sol, que la colla dedica cada any a un dels seus fundadors. L’actuació, que havia de tenir lloc a la plaça de Milà i Fontanals, es va fer a cobert, al local d’assaig de Cal Noi-Noi, amb les colles convidades, els Minyons de l’Arboç, els Castellers d’Altafulla i els Castellers de Castelldefels.
El trasllat de l’actuació va impedir que la colla vilafranquina portés a plaça el seu segon castell de 8. Tot i així, els Xicots van aixecar castells de 7 i mig, destacant la consecució de la segona torre de 7 de la temporada, la qual es va executar amb seguretat. En segona ronda la colla vermella va completar un sòlid 5d7, i per acabar, el 4d7 amb agulla. Al torn de pilars van alçar el pd5.
La diada en memòria de Joan Sol va començar a les 9 del matí amb matinades, que van anar fins a la plaça Doctor Bonet. Pel camí la colla va dedicar pilars davant el domicili de Lluís Hill, fundador dels Xicots, juntament amb el seu germà Fèlix i Joan Sol. Després, ja la plaça de Milà i Fontanals, es va organitzar una botifarrada popular per agafar forces. La pròxima actuació dels de Cal Noi-Noi serà diumenge 17 de juny a la Bisbal del Penedès.


