El Festival EVA torna a apostar per la narració oral amb més suport que mai
El Festival EVA arriba aquest 2018 més reivindicatiu que mai, i amb més suport que en cap edició anterior. Fins a 17 municipis penedesencs acolliran enguany algun dels 52 espectacles del cicle cultural que, una vegada més, aposta per la tradició oral com a vehicle per transmetre cultura.
L’EVA tindrà lloc del 8 al 17 de juny, i Sant Sadurní exercirà per tercer any com a capital del festival. “Els sadurninencs són molt fidels a l’EVA. Ens ha sorprès molt l’acollida que ha tingut, i sobretot que cada any ens demanin més espectacles”, ha explicat la regidora de Cultura de l’ajuntament de la Capital del cava a la presentació del certamen.
Sant Sadurní serà el municipi que encetarà el festival, que enguany s’estén a 5 pobles del Baix Penedès. “No ens interessa que tot es faci en un mateix lloc, volem que l’EVA corri”, ha dit Jordina Biosca, la responsable que l’EVA celebri aquest any la seva 14a edició consolidada com una de les propostes més interessants del calendari cultural penedesenc. S’estrena també Subirats on, entre d’altres, es clourà el festival amb una original proposta a l’Avenc d’Ordal.
Els escenaris originals seran un any més un dels trets distintius de l’EVA, que enguany es durà a terme en places, patis, dins de biblioteques, masies i museus, un antic palau, una cova i un avenc, antics safaretjos, una capella i un claustre, una escola, un antic molí, i, un any més, al cementiri. Aquest darrer ja s’ha convertit en un dels habituals del certamen.
Tot i que l’EVA cada any aposta per noves creacions, és un festival que no tem repetir espectacles. Per això algunes de les propostes que es podran veure a l’edició d’aquest 2018 ja van ser-hi l’any passat, i altres es podran veure fins a dues i ters ocasions enguany. Pel que fa als noms propis del cicle cultural, enguany destaquen l’actor Alberto San Juan, que portarà al Penedès l’obra ‘Autorretrato de un joven capitalista español’ o la periodista Cristina Mas, redactora de la secció internacional de l’ARA, que protagonitzarà la ja tradicional secció ‘Les entranyes de l’EVA’.
L’Eva354 i els espectacles per als més petits seran algunes de les altres propostes que completaran el cartell de l’EVA, que enguany per promocionar-se ha fet un vídeo reivindicatiu fent referència al procés català. “Segurament tothom no està d’acord amb nosaltres, però la cultura també ha de servir per posicionar-se”, ha explicat Jordina Biosca.
FOTO: Roser Blanch


