L’Alt Penedès, la comarca amb més places d’allotjament de turisme rural

15/11/2017 - 12:01h

Segons dades de la Diputació de Barcelona, l’Alt Penedès és la comarca que ofereix més places de turisme rural, amb un 39%, seguit de l’Anoia (30 %), el Moianès (29 %) i Osona (17 %). Aquesta xifra és només una de les que ha recollit l’Informe sobre “Activitat turística de la Destinació Barcelona 2017”, que també conclou que l’any passat l’Alt Penedès va rebre més de 12.000 turistes. 

D’altra banda, els indicadors d’evolució turística de l’Alt Penedès presenten aquest 2016 una oferta lleugerament superior a la del 2015. Així, el nombre de places hoteleres ha augmentat un 5%, xifra que representa 34 places més en nombres absoluts. Els establiments de turisme rural es mantenen igual que l’any anterior; els habitatges d’ús turístics augmenten en gairebé un centenar de places i les places d’apartaments turístics es mantenen igual que l’any passat.

Pel que respecta a la demanda, els turistes allotjats en establiments de turisme rural creixen en un 12,6% (1.549 turistes més que l’any 2015) i les pernoctacions augmenten un 16,3 %, més de 6.000 nits.

Augmenta la recaptació de la taxa turística

En relació amb la recaptació de la taxa turística, l’Alt Penedès representa un 0,54 % de la demarcació de Barcelona sense el Barcelonès i registra un total de 34.102 euros l’any 2016, un increment del 34,6 % respecte a l’any anterior.

L’ocupació també registra dades positives i mostra un augment d’1,7 punts percentuals (pp) en el grau d’ocupació en els establiments de turisme rural, un creixement  lleugerament per sobre de l’entorn de Barcelona (2 pp).

 

FOTO: Masia Sapera de Pontons.

També et pot interessar

Comentaris

1336