Els Xicots de Vilafranca ensopeguen amb el 4d8 amb agulla

09/10/2017 - 15:11h

Els Xicots de Vilafranca van completar diumenge la clàssica de 8 a Tarragona, en la diada de final de temporada dels Castellers de Sant Pere i Sant Pau. L’actuació va comptar amb la colla amfitriona i els Xiquets de Tarragona.La millor notícia de la diada per a la colla vilafranquina va ser la recuperació del 3d8, un castell que no havien tornat a fer des de la seva festa major, mentre que d’altr a banda no se’n van ensortir amb el 4d8 amb agulla, que van intentar per primera vegada a la seva història i que va quedar lluny de carregar-se.
Van obrir plaça amb el 4d8, que es va completar amb novetats al tronc i sense dificultats. Tot i així la solidesa del quatre no es va reflectir en l’intent del 4d8a, que es va trencar amb la cassoleta del 4 col·locada. La caiguda no va tenir conseqüències però la tècnica va optar per postposar aquest castell i tirar una torre de 7 que va encarrilar la jornada. En tercera ronda van completar el 15è 3d8 de la temporada, que feia setmanes que els Xicots no portaven a plaça. La colla va haver de treballar força per defensar-lo, però van poder completar-lo. Els vilafranquins van tancar l’actuació amb un pilar de 5.

La pròxima actuació dels de Cal Noi-Noi serà diumenge a la diada de festa major d’Alcover. La colla anima tota l’afecció castellera a participar en els assaigs d’aquest final de temporada ja que l’objectiu és arribar a la diada del Roser, el 28 d’octubre, en les millors condicions per realitzar la millor actuació de la història.

Cal destacar també com els Xicots van celebrar dissabte al vespre la tradicional ofrena a la Mare de Déu del Roser a la basílica de Santa Maria de Vilafranca. L’excap de colla, Aina Mallol, va ser l’encarregada de fer el parlament dedicat a la patrona, en el qual s’ha referit a la progressió de la colla, que té “les portes obertes” per continuar creixent. En acabar els Xicots van alçar un pilar.

També et pot interessar

Comentaris

1336