L’home detingut per un tiroteig a Gavà, vinculat a Calafell
L’home que aquest dijous a la tarda ha ferit greument de bala dos policies locals de Gavà (Baix Llobregat) havia residit unes temporades a Calafell i, de fet, encara hi tindria registrat el vehicle Alfa Romeo de color verd amb el qual ha fugit del lloc on ha protagonitzat el tiroteig.
Els Mossos d’Esquadra han detingut el presumpte autor dels trets en una zona boscosa de la urbanització de la Muntanya del Mar, al terme municipal de Canyelles (Garraf). El suposat protagonista d’aquest succés és Jorge Casas Cordero, de 44 anys, de nacionalitat espanyola i el qual, com apuntàvem, va residir unes temporades a Calafell. Concretament, al carrer del Carme del barri de la Platja. Tot i no haver-hi estat empadronat mai, sí que el detingut té domiciliat i paga l’impost de vehicles a la població del Baix Penedès. Actualment, però, residiria a la zona de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat) i fa més d’un any que ningú no recorda haver-lo vist per Calafell, segons fonts consultades pel 3d8.
Des dels Mossos d’Esquadra s’ha remarcat que l’home no té antecedents policials, tot i que a Calafell hi ha qui el recorda implicat en algun fet delictiu de poca consideració.
El succés
Jorge Casas Cordero hauria disparat uns trets amb una arma semblant a un sub-fusell AK-47 i hauria ferit de gravetat els dos policies locals que es trobaven a prop del tanatori de Gavà. Ingressats a l’Hospital de Bellvitge i al de la Vall d’Hebrón, un dels agents -de 63 anys- es troba en estat crític després de rebre un tret a la cara, mentre que l’altra -de 50 anys- no presenta una ferida de tanta gravetat en una cama.
La policia catalana ha pogut detenir l’home després que inicialment fugís amb el seu vehicle i se’l pogués localitzar a l’esmentada urbanització de Canyelles. En veure’s acorralat fins i tot amb l’ajuda d’un helicòpter de la policia i després d’intentar suposadament atropellar uns agents dels Mossos, la detenció s’ha produit en una zona boscosa de Canyelles i sense que el detingut oposés resistència. L’home caminava amb dificultats suposadament per haver resultat ferit de bala en una cama durant un intercanvi de trets amb la policia. És per això que es troba en un centre hospitalari en qualitat de detingut i, per tant, custodiat policialment.
Els Mossos d’Esquadra miren d’establir la possible connexió que hi pugui haver entre l’home que va viure a Calafell i ha protagonitzat el succés de Gavà amb l’assassinat que hi va haver aquest diumenge passat a Miami Platja (Baix Camp) i també amb el doble assassinat que hi va haver la setmana passada a Vilanova i la Geltrú (Garraf). Es dona la circumstància que el tiroteig a Gavà ha coincidit amb la vetlla de la víctima del succés a Miami Platja.


