El Vendrell celebra la 75a Festa de la Bicicleta
El Vendrell celebra aquest diumenge la 75a edició de la Festa de la Bicicleta, la popular festa ciclista creada l’any 1942 per Joan Fusté i que omplirà de bicicletes i carrosses ciclistes els carrers de la capital del Baix Penedès a partir de les les 11 del matí. Prèviament, la festa també comptarà amb actes paral·lels, com una pedalada nocturna d’anada i tornada del Vendrell a Coma-ruga amb sortida a les 21 h d’aquest dissabte.
Una de les novetats d’enguany és el nou enregistrament de la canço identificativa de la festa, que es va donar a conèixer en la presentació feta dimecres a l”Escola Municipal de Música Pau Casals. Va ser a càrrec dels membres de la Comissió Jan Fusté Jaume Carbonell, Joan Güixens, Joan Josep Rovira, Rafel Rafecas i Xavier Rovira, i van donar l’enregistrament a la regidoria de Cultura i Festes, Eva M. Serramià. La mateixa Comissió Jan Fusté ja havia fet una cançó quan s’encarregava de l’organització d’aquesta festa, que va muntar durant 12 anys, i ara van creure oportú donar-li un nou aire amb la col·laboració del músic Mikel Herzog.
Es pot veure el vídeo amb la cançó al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=2_GAMPRxSTw
D’altra banda, en la presentació de la cançó i dels darrers detalls de la festa es va aprofitar l’ocasió per veure un vídeo en què els alcaldes i l’alcaldessa del període d’ajuntaments democràtics (Martí Carnicer, Josep Colet, Josep M. Llasat, Benet Jané i Helena Arribas) expliquen les seves anècdotes en relació amb la Festa de la Bicicleta del Vendrell. En aquest mateix vídeo hi apareixen els pregoners de la festa, el Capgros dedicat a Xavier Cugat, el presentador d’aquest any que serà el periodista Ernest Gili, l’organització i la convidada especial d’enguany, Montserrat Carulla.
Vegèu el vídeo a: https://youtu.be/D6n460FICGA.


