La CUP de Vilafranca critica la forma d’adjudicació de la taverna de Vinseum
La CUP de Vilafranca ha enviat una nota de premsa en què denuncia les formes amb les quals la junta de Vinseum ha adjudicat la concessió de la taverna del Vinseum. El partit no només creu que l’adjudicació ha estat irregular en el procediment, sinó que afirmen que la concessió “no ha estat ni ètica ni estètica”. Segons els cupaires, el mètode d’adjudicació ha estat incorrecte, “ja que dins de la pàgina web de Vinseum hi ha informació sobre com s’han d’adjudicar els contractes amb preu superior als 5.000 euros i especifica literalment: en el cas de contractes amb un preu superior als 5.000 euros es demanaran com a mínim tres ofertes, tret que mitjançant un informe motivat es justifiqui que no és convenient o possible fer-ho”.
Segons la CUP també s’especifica: “en qualsevol cas, i llevat que es justifiqui amb informe que no és possible, caldrà que la Fundació demani ofertes com a mínim a tres empreses capacitades per a la realització de l’objecte del contracte”.
El grup municipal apunta que “en aquest cas només es va presentar una sola oferta, però a l’acta de la junta directiva de Vinseum del 16 de març de 2017 on s’adjudica la concessió de la taverna no es parla de l’existència d’aquest informe que justifiqui que només es va presentar una oferta i no consta en cap lloc que altres empreses o entitat hagin estat convidades a participar”.
La nota segueix així: “Més endavant també es diu que s’ha de fer pública la decisió adoptada per la junta directiva en el perfil del contractant del web (vinseum.cat), però més d’un mes després de la seva aprovació per junta, aquesta informació no apareix a la pàgina web.
Des de la CUP es destaca com el fet que el president de Vinseum sigui tamb é president de l’entitat guanyadora de la concessió, l’Acadèmia Tastavins, “no ajuda a creure en la transparència i igualtat d’aquest procés”.
Per aquest motiu la CUP de Vilafranca demana a la junta directiva de Vinseum que torni a convocar aquest concurs i que no admeti cap oferta que vingui d’entitats o empreses relacionades amb cap membre de la junta directiva de Vinseum.


