Vilafranca en Comú presenta 24 al·legacions a les ordenances fiscals
Vilafranca en Comú (VeC) ha presentat 24 al·legacions per millorar la proposta d’ordenances fiscals per al 2017, aprovada inicialment al ple de l’octubre. Segons va explicar el regidor Ramon Arnabat han vetllat perquè siguin propostes “viables econòmicament i legalment amb l’objectiu de distribuir la càrrega impositiva de forma més justa i equitativa entre els veïns i empreses de la vila”. Les esmenes presentades per VeC van en cinc grans línies. La primera és millorar l’equitat de les ordenances d’activitats i llicències per afavorir la cohesió social. En aquest sentit el que plantegen és que les reduccions més importants es facin en les taxes més baixes i les menys importants en les taxes més altes.
Vilafranca en Comú també ha presentat al·legacions en l’apartat d’habitatge ja que consideren que cal aprofitar el marc legal que facilita la penalització de pisos buits de grans propietaris, per exemple carregant-los un increment de l’IBI si porten més de dos anys buits, amb la finalitat que s’incrementi la disponibilitat de lloguer social. Des de VeC s’aplaudeixen els passos endavant que fa el consistori en aquest sentit però creuen que encara poden ser més ambiciosos “i valents”.
Així mateix, des de VeC tornen a reclamar la potenciació de la tarifació social en els serveis públics de la vila, ampliant-la a serveis com l’Escola Municipal de Música o el Complex Aquàtic. Una quarta línia va dirigida a la preservació del medi ambient, mitjançant una millor gestió dels residus domèstics i empresarials. Per això proposen incentivar l’ús de la deixalleria aplicant determinats descomptes, tot vetllant perquè se’n faci un ús adequat, i que se cerquin fórmules per premiar a les famílies que disminueixen els residus i els gestiones correctament.
Finalment el grup municipal considera que les ordenances han de facilitar l’existència de les entitats i associacions sense ànim de lucre i per això demanen que puguin disposar gratuïtament de les instal·lacions municipals o com a mínim amb un preu reduït en horaris extraordinaris per alleugerir-los de l’organització de les seves activitats.


