Vilafranca viurà els propers 16 i 17 unes jornades dedicades a la cultura jamaicana
Vilafranca del Penedès viurà els propers 16 i 17 de setembre les primeres jornades dedicades a la cultura Jamaicana. Una proposta feta al servei de Joventut de l’Ajuntament des dels col·lectius Col·Mu i High Fyah Risk.
Aquesta setmana el regidor de Joventut, Miquel Medialdea acompanyat de Pere Roig i Dídac Inglès, presentaven als mitjans de comunicació les dues activitats que es duran a terme en aquesta primera edició d’un projecte que vol tenir continuïtat els propers anys. Fent referència a Kingston, la capital d’aquell país centreamericà, el festival s’ha batejat amb el nom de “Kingston Hits in the Town” i dedicarà la primera jornada del divendres dia 16 amb una tarda de ràdio a la fresca amb una selecció musical a càrrec de High Fyah Risk, col·lectiu que des de fa dos anys presenta un programa setmanal a Ràdio Vilafranca els dimecres de 10 a 11 de la nit. El dia 16 l’emissió serà de 6 a 9 del vespre des de la plaça Penedès i anirà carregat d’entrevistes, sorpreses per als oients i convidats especials tot amenitzat amb el ritme i la música jamaicana.
La segona activitat està prevista per al dissabte dia 18 quan a partir de 3/4 de 12 de la nit a l’esplanada del darrere de l’Auditori Muicipal s’hi celebrarà una nit de ball Sound System. Els organitzadors preveuen l’assistència d’unes 300 persones, majoritàriament joves, i la intenció de l’acte és acostar els balls típicament jamaicans i britànics a Vilafranca, especialment ara que l’escena soundy system està creixent a Catalunya. Serà la primera vegada que aterri a Vilafranca una Sound System de reggae.
Durant les cinc hores que durarà l’activitat hi intervindran diferents artistes. Així un dels que hi participaran seran els vilanovins Urtica Sound, un dels més actius en l’escena reggae nacional i estatal amb més de 10 anys de trajectòria. També hi participaran els Badalonians Sound, un conjunt de grans amants de la música jamaicana nascuts el 2007. El plat fort anirà de la mà de Chalart58 feat amb la veu en directe de Paula Bu. Els últims en aparèixer en escena seran els Suruma Sound System, un col·lectiu que farà vibrar la pista de ball amb temes de producció pròpia.


