Diumenge es presenta a Vilafranca el documental ‘El món en un gra de sorra’

19/10/2026 - 12:02h

Es tracta d’un passeig poètic per l’obra i el pensament artístic de l’escultor Ángel Camino, un treball realitzat per Pep Puig compartit amb el fotògraf Pere Pascual i el músic Roger Subirana.

Aquest diumenge, a les 12 del migdia i a l’auditori de Vinseum, es presenta el documental El món en un gra de sorra. Un passeig poètic per l’obra i el pensament artístic de l’escultor Ángel Camino i una mostra dels diversos audiovisuals que va generar el treball compartit entre l’artista (idea original), el realitzador Pep Puig, el fotògraf Pere Pascual i el músic Roger Subirana.

A la sessió es podran veure l’entrevista que se li va fer a Ángel Camino per aquest projecte documental, l’audiovisual immersiu Memorandum, de Pere Pascual, i els documentals El món en un gra de sorra i L’escultor que mou pedres, de Pep Puig. La banda sonora d’aquests treballs és del músic vilafranquí Roger Subirana.

Procedent del País Basc, Ángel Camino va arribar a Catalunya l’any 1974. Es va instal·lar al Penedès l’any 1988, envoltat de vinyes, oliveres i ametllers, en una masia de Sant Martí Sarroca. Al llarg dels anys l’Ángel Camino va fer més de 40 exposicions individuals i 70 de col·lectives. Té escultures en espais públics i privats a Corea, Regne Unit, Itàlia, Alemanya, País Basc, Castella, Catalunya… A Vilafranca va fer quatre grans exposicions. L’any 2003 a la Capella de Sant Joan (Rumors), l’any 2010 al Fòrum Berger Balaguer (El viatge interior), l’any 2016-17 un altre cop a la Capella de Sant Joan (Silencis) i finalment al claustre de Sant
Francesc de Vilafranca (La paraula, la matèria, el somni i Volaverunt), un resum dels anys d’estada a casa nostra.

També et pot interessar

Comentaris

1336