Cellers Torres augmenta un 9,7% la facturació al 2015 i arriba als 263 milions d’euros

07/03/2016 - 14:22h
Cellers Torres ha fet públic aquesta setmana el balanç econòmic i de vendes del 2015, en què va tancar l’exercici amb un increment de la facturació del 9,7%, arribant fins als 263 milions d’euros. Tal com han apuntat des de l’empresa vinícola, aquesta millora de la facturació s’ha vist influenciada per un canvi de divises favorable, que no ha repercutit significativament en el resultat d’aquest exercici per culpa de les assegurances de canvi euro/dòlar preses a finals del 2014.

Les exportacions de vi i brandi, que suposen el 72% del total de vendes en valor, han evolucionat correctament als mercats d’Àsia i Europa, i també destaca el desenvolupament de les seves filials internacionals de la Xina, Xile i Suècia.
 
El mercat interior, per la seva banda, ha registrat un lleuger creixement del 2% en valor, continuant amb la tendència ascendent dels darrers dos anys. Cal destacar el bon comportament de les zones turístiques com Canàries i l’increment de les vendes dels seus vins d’alta gamma, que han augmentat un 12% en valor en comparació amb l’any anterior i s’han concentrat sobretot en el canal de la restauració. Les vendes de brandi a Espanya també han crescut en valor, encara que en menor proporció, en un 4%.
El 2015 ha estat un any especialment bo per a la filial de Miguel Torres a Xile, no només per ser la que més ha crescut en valor, arribant a una facturació de 23 milions d’euros, sinó per haver dut a terme un dels seus projectes més ambiciosos des que es va fundar el 1979: treure al mercat el vi Escaleras de Empedrado, un pinot noir procedent de terrasses de pedra pissarra que ha requerit 20 anys de treball i més de 3,6 milions d’euros d’inversió. Torres China, per la seva banda, continua sent la primera filial de Cellers Torres quant a facturació i a nombre de col·laboradors, amb unes vendes que han superat el 2015 els 35 milions d’euros i una plantilla de prop de 300 persones.
 
La nota negativa ve donada, en part, per mercats com Rússia i Brasil, ja que la devaluació de la seva moneda ha comportat una disminució de la rendibilitat en aquests mercats. No obstant això, el decreixement del mercat rus s’ha vist parcialment compensat amb les vendes de brandi, que situen aquest país entre els principals mercats de brandi de Cellers Torres, després de Mèxic, Espanya i Lituània. Pel que fa al vi, els seus principals mercats són Espanya, el Regne Unit, Xile, el Canadà, la Xina i Suècia, d’un total de 150.

També et pot interessar

Comentaris