XVIII Anada a peu de la Bisbal a Sant Magí de la Brufaganya

26/09/2014 - 09:17h

Aquest diumenge es farà el que ja s’ha esdevingut un clàssic de les activitats de l’associació Senderistes Bisbalencs com és la divuitena edició de l’anada a peu des de la Bisbal del Penedès fins les fonts i monestir de Sant Martí de la Brufaganya, a la comarca de la Conca de Barberà, en el que serà el primer any amb la ruta senyalitzada.

És un recorregut de poc més de trenta quilòmetres que s’iniciarà a les sis del matí des de la plaça de l’Església de la Bisbal i finalitza als voltants de les tres de la tarda a la Capella de les Fonts de Sant Magí.

L’itinerari va en direcció a Sant Suies i l’Arboçar fins a les restes de la masia de Mas Bartomeu on, si està clar, s’hi arribarà a trencada de Sol. Es segueix pel turó de la Cova de l’Olla i el torrent de Sant Marc fins Aiguaviva. Al Pla de Manlleu és previst esmorzar als voltants de dos quarts de deu. Es continua deixant a la dreta les masies de Cal Galofré i Cal Puás per arribar a Can Soler de Roset. Travessada la carretera de Pontons, es creua la urbanització de La Ponderosa i, passada la masia de Cal Fontena, es puja el coll de la Rimbalda i s’entra en la Plana d’Ancosa i la seva peculiar masia l’Hostalet del Lladre. Seguidament es va cap el coll de la Fita en plena Serra de la Savinosa des d’on ja s’entrelluquen els dos campanars del Santuari de Sant Magí per arribar a la Capella de les Fonts.

Aquesta caminada suposa trepitjar sis termes municipals (la Bisbal, el Montmell, Aiguamúrcia, Pontons, Querol i Pontils) i tres comarques (el Baix Penedès, l’Alt Camp i la Conca de Barberà) en un trajecte que coincideix en molts trams amb les “carrerades” del bestiar que feia la transmudància cada any des de les pastures del litoral fins les de la part alta de la Conca de Barberà.

També et pot interessar

Comentaris

1336