27 establiments de Sant Sadurní participaran al Maig Gastronòmic tot aquest mes

Maig gastronomic web
29/04/2014 - 10:24h

Per tercer any consecutiu Som Sant Sadurní organitza el Maig Gastronòmic amb l’objectiu de potenciar el sector de la restauració i el comerç de Sant Sadurní d’Anoia, fidelitzar els clients del municipi i atraure’n de nous. Vint-i-tres establiments, a l’empara de Som Sant Sadurní i amb la col·laboració del Patronat de Turisme i de Diputació de Barcelona, s’han unit per oferir el bo i millor de la gastronomia local durant tot un mes sota el lema de Tasta’ns.

 

Aquest dilluns al migdia Joan Carles Martin, nou president de Som Sant Sadurní, Susana Duaso, gerent de l’entitat i Jep Bargalló, regidor de Turisme i Comerç de l’Ajuntament de Sant Sadurní, han presentat en roda de premsa la programació d’enguany. Ho han fet al nou Espai Degustacions de Cal Blay, al carrer Josep Rovira 27, un espai que ha presentat Jordi Carda aprofitant l’esdeveniment i que ha definit com el lloc on anar a prendre una copa de cava amb tranquil·litat.

El Maig Gastronòmic 2014 manté l’estructura de l’any passat: durant tot el mes de maig 23 establiments de la vila, 10 del sector de l’alimentació i 13 dedicats a la restauració, entre bars i restaurants, oferiran als seus clients 4 productes gastronòmics: els ‘Delicatessen’ a 6 euros, menús de 20 i de 30€ i la novetat d’enguany, el Cavatapa, que per 2,50€ ofereix una tapa i una copa de cava, amb l’objectiu de potenciar el producte estrella de Sant Sadurní. En total s’oferiran 30 productes, 11 delicatessen, 8 cavatapes, 7 menús de 20 euros i 4 de 30 euros i molts establiments ho complementaran amb activitats paral·leles, que estaran detallades al fulletó informatiu.

I és que millorar la comunicació ha estat una altra de les apostes d’enguany: 10.000 fulletons, amb molta més informació i amb pictogrames, que es repartiran casa per casa, als municipis de la comarca i a la zona del Baix Llobregat, a banda de reforçar la comunicació per mitjà del web de Som Sant Sadurní i de les xarxes socials.

Engrescar clients i comerciants

Una altra de les novetats d’aquest any és la possibilitat que els clients valorin cada producte que tastin, puntuant-lo amb el símbol d’una copa si és millorable; dues copes, satisfactori i tres copes si és excel·lent, la qual cosa permetrà fer una valoració del que la gent vol i del grau de satisfacció amb els productes oferts.

També hi haurà quatre sistemes de prendre part als sortejos de productes gastronòmics: Fent un tast i penjant-ne la foto al Facebook Somsantsadurni; fent servir durant el mes de maig la targeta client en les compres; dipositant el segellat conforme s’ha consumit 2 menús, 2 cavatapes i 2 delicatessen o fent la Ruta de la Cavatapa i presentant el fulletó amb tots els establiments de tapes segellats. En aquest últim cas també s’entrarà al sorteig d’una experiència Enoturística, amb visita a un celler i al Centre d’Interpretació del Cava, CIC Fassina

3r Mercat Gastronòmic a La Fassina

I el 24 de maig el pati del CIC Fassina acollirà un any més el Mercat Gastronòmic, un espai comú de venda i degustació, que enguany com a novetat obrirà de 5 de la tarda a 10 del vespre. La gerent de Som Sant Sadurní, Susana Duaso, ha explicat que el mercat setmanal de dissabte ja dóna vida al matí i que s’ha preferit allargar el mercat de cara al vespre. Durant la tarda tindran lloc tallers gastronòmics infantils i tres duets musicals, un al pati de La Fassina, un a la plaça de l’Ajuntament i un al carrer Raval, per afavorir que la gent passegi pel poble.

En aquest sentit des de Som Sant Sadurní s’ha treballat per engrescar els botiguers a obrir les portes dels seus establiments el dissabte a la tarda, fins i tot a allargar l’horari comercial per adaptar-lo al mercat gastronòmic, i a decorar els seus aparadors amb motius de l’esdeveniment. De tots els aparadors, que també entraran en un sorteig, se’n farà un àlbum de record.

El regidor de Turisme i Comerç ,Jep Bargalló, ha agraït i felicitat la tasca de Som Sant Sadurní: “Una entitat capaç d’assumir, de motivar, de tirar endavant i de contactar amb socis i no socis, amb uns importants objectius comercials que no podem perdre de vista, i la qual cosa suposa un gran esforç”. Bargalló s’ha mostrat molt satisfet amb la iniciativa que els usuaris puguin valorar els productes que tasten: “Perquè ens cal donar una imatge d’excel·lència, de conjunt i de territori, per ser un referent de la gastronomia al Penedès; en realitat caldria que arribéssim a ser Sant Sadurní Gastronòmic tot l’any”, ha dit alhora que ha remarcat el ple suport que el Patronat de Turisme dóna a l’entitat.

Al Maig Gastronòmic hi participen sobretot establiments adherits a Som Sant Sadurní però està obert a tothom que hi vulgui prendre part. Actualment l’entitat té 93 socis.

També et pot interessar

Comentaris