Els Verds coronen el Concert per la Llibertat
Els Castellers de Vilafranca van protagonitzar un dels moments més emotius del Concert per la Llibertat, que es va celebrar dissabte al vespre al Camp Nou, en descarregar un dels tresos de nou amb folre més espectaculars que s’han vist mai.
Des de bon principi, la taca verda dels castellers, que ocupaven un bon tros dels seients situats a nivell del camp, presagiava el que havia de venir. El castell que van aixecar els Castellers de Vilafranca servia per separar les dues parts del concert. Quan va arribar el moment, després pel parlament de Muriel Casals, presidenta d’Òmnium Cultural del Enmig de l’estadi, el castell es va aixecar imponent, segur, i es va carregar i descarregar acompanyat de l’ovació dels prop de 90.000 espectadors que hi havia a l’estadi. Si tenim en compte que la retransmissió per TV3 va comptar amb una audiència de prop de 700.000 espectadors, es pot dir que ha estat un dels castells més vistos de la història.
L’acte, organitzat per Òmnium Cultural, Assemblea.cat i altres organitzacions sobiranistes, va comptar amb la presència de multitud d’artistes, músics, cantants, i personalitats de l’àmbit de la política i la cultura. A més de l’actuació dels verds, la presència penedesenca a dalt de l’escenari va venir de la mà del riudebitllenc Cesk Freixas, que va cantar, juntament amb el cantautor valencià Pau Alabós, la cançó Al Vent, de Raimón.
El concert estava previst que acabés a les 12 de la nit, però el cert és que es va allargar fins a les dues de la matinada. Els penedesencs que hi van anar en autobús no van arribar a casa fins a les quatre del matí. Si vau assistir-hi i teniu fotos i vivències que voleu compartir amb nosaltres, ens les podeu enviar a redaccio@el3devuit.cat, o les podeu penjar a la nostra pàgina de facebook: www.facebook.com/el3devuit o a twitter: @el3devuit



