La CUP i ERC critiquen durament el projecte de pisos per a la gent gran a l’antic cinema Victòria de Vilafranca
Pocs minuts abans de la celebració a Vilafranca del ple municipal de dimarts, el regidor d’ERC, Pep Quelart, acompanyat pels de la CUP, Llorenç Casanova i Xavi Navarro, van explicar perquè segons ells el govern havia retirat de l’ordre del dia la modificació de pressupost prevista inicialment on hi havia una partida de 120 mil euros per tirar endavant el projecte de pisos per a la gent gran i centre de dia a l’antic cinema Victòria.
Quelart va explicar que el govern havia retirat el punt a petició seva perquè es volia fer “de forma il·legal perquè no hi havia els informes econòmics que han d’acompanyar a aquest tipus de convenis”. Segons Quelart “els números no quadren” i per això van advertir al govern que si portaven a aprovació el punt l’impugnarien. De fet ERC no descarta emprendre accions legals contra la decisió del govern sociovergent perquè, segons diu, el govern manté que el cost oficial de l’operació és de 120.000 euros, “quan la realitat és que és més de deu vegades superior. i això no es pot permetre. Sortiria més a compte comprar pisos a preu de mercat”. ERC va més enllà i creu que “amb una suposada actuació de tipus social s’amaga una operació de transferència de fons públics o subvenció encoberta que produeix una lesió greu en l’interès públic”.
A més a més la CUP i ERC lamenten que el govern “una vegada més amagui informació de forma deliberada” i Xavi Navarro lamenta que, cada cop més, “l’oposició ens haguem de convertir en investigadors privats. Ells tenen el deure d’informar-nos d’aquests projectes perquè no és normal que ens assabentem de més coses per la premsa que en les seves reunions informatives”.


