Cintes i vetes dibuixen el logo de la ‘més típica’ d’aquest 2012
Dilluns al vespre, la Casa de la Festa Major va ser el punt de trobada escollit pels administradors de la festa major de Vilafranca d’aquest 2012 per anunciar públicament davant els mitjans de comunicació un dels primers secrets de la “més típica”, concretament de qui s’encarregarà d’elaborar la imatge gràfica, una tasca que des de les passades festes nadalenques el quintet administrador va encomanar a la dissenyadora vilafranquina Judith Antolín que en primícia aquesta setmana va presentar, de moment, només el logotip a través del qual s’identificarà la festa major vilafranquina d’enguany.
Aquest primer element, va explicar Antolín, s’ha creat en color daurat i s’ha sintetitzat en les sigles FM’12 dibuixades amb cintes i vetes onejant, elements aquests del folklore i la tradició que vesteixen any rere any la festa major. La dissenyadora va explicar que el repte havia estat conjugar dues vessants molts importants a la festa major, la part folklòrica i tradicional amb la participativa i festiva. Per bé que de moment el color que acompanya el logotip és únicament el daurat, Antolín ha assegurat que en els successius elements hi apareixerà el multicolor.
Un dels primers secrets de la ‘més típica’ ja ha estat desvelat. A la llista en queden uns quants més per saber com és el nom del pregoner o pregonera d’enguany, el de l’estamper o per posar un altre exemple, l’anunci oficial de les colles castelleres que participaran a la Diada de Sant Fèlix però això de moment són figues d’un altra paner. La ‘més típica començarà d’aquí a 182 dies i el quintet administrador tot just ha començat a anunciar les novetats de la festa.
Judith Antolín, una vilafranquina amb més de deu anys d’experiència en el món del disseny gràfic
Judith Antolín té actualment 30 anys i és dissenyadora gràfica des de l’any 2001. En tots aquests anys la seva dedicació ha girat al voltant del disseny gràfic i la multimedia. Des del 2008 treballa com a freelance a través de l’estudi del seu mateix nom.
Com a directora d’art, conceptualitza els projectes cercant la coherència i creant una mateixa línia per a tot el projecte. Desenvolupa diferents disciplines de la comunicació gràfica com són marques, publicitat, web, editorial, fulletons, etc…
En l’àmbit cultural-popular ha realitzat la imatge gràfica de campanyes destacades com el FIMPT 2011 (Festival Internacional de Música Popular Tradicional), o el Carnaval de Vilanova i la Geltrú del 2009. En el sector de l’empresa privada ha realitzat projectes per a companyies com Bodegas Torres, YaEncontre.com o RBA i ha dissenyat també per a pimes i microempreses del Penedès i Barcelona.
A la seva pàgina web www.judithantolin.com, s’hi pot descobrir la gran majoria dels dissenys elaborats per la vilafranquina.


