II Jornades de Recuperació de la Memòria històrica a Subirats
Subirats acollirà al llarg d’aquest cap de setmana les II Jornades de Recuperació de la Memòria Històrica de Subirats, que organitzen conjuntament el Centre d’Estudis de Subirats (CESUB) i l’Ajuntament, amb la col·laboració del Patronat de Turisme i el Memorial Democràtic de la Generalitat. L’activitat s’emmarca dins el projecte Tots els Noms de l’Institut d’Estudis Penedesencs (IEP), i giren entorn del fet històric de l’“Última Defensa de Barcelona”.
Les activitats que s’han programat dins aquest cicle començaran demà a les 9 del matí, amb el tret de sortida d’una caminada que portarà els que hi participin fins al turó de Crestabocs, on es farà un acte d’homenatge als combatents morts a l’“Última Defensa de Barcelona”. La sortida serà des de la cruïlla de la carretera N-340 amb la carretera d’Ordal a Sant Sadurní.
A dos quarts de 7 de la tarda, al Local del carrer Ponent, 10, de Sant Pau d’Ordal s’inaugurarà l’exposició “La Guerra Civil a Subirats”, que recull informació dels dos dies de combats que va viure la serra subiratenca l’any 39. Aquest acte inclourà l’actuació musical de Jonny Rodon.
Diumenge, els actes començaran a dos quarts de 12 amb la inauguració de la senyalització de la Ruta del Front a Subirats. La sortida es farà a les antigues escoles del Pago. A l’acte hi assistirà el director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament, Joan Josep Auladell, que inaugurarà els nous plafons informatius que senyalitzen el recorregut.


