Els independentistes celebren un homenatge al President Companys
Oriol Junqueras va encapçalar la marxa de torxes que un any més organitzava Esquerra Republicana per tal de commemorar l’aniversari de l’assassinat del President Companys. Més de cent persones van desbordar les previsions i van participar en l’homenatge que va acabar dalt el Castell de Calafell.
El president d’ERC, Oriol Junqueras, en la seva intervenció va afirmar que ‘els defensors de la llibertat de Catalunya (durant el franquisme) van resistir no per guanyar sinó per donar-nos a nosaltres l’oportunitat de fer-ho’ i que “ara nosaltres tenim la responsabilitat de guanyar perquè enlloc està escrit que tinguem una nova oportunitat”. Davant la situació actual de crisi econòmica, Junqueras va posar de relleu que Companys, durant la Depressió dels 30, ‘va adoptar una política keynesiana, fins i tot abans de Keynes, a partir de 1931, amb la signatura de diversos convenis col•lectius que van generar augments salarials del 7,5% durant 3 anys seguits i fent una gran inversió en escoles i atenció social o la llei de contractes de conreu’. Per això, segons Junqueras, el que cal fer ara també és ‘invertir pel futur del país, i no només pel curt termini’.
L’acte d’homenatge també ha comptat amb la participació de l’actor Joan Gibert que ha interpretat diversos poemes com ‘Ara mateix’ de Miquel Martí i Pol o l’himne del Soldat Basc. També van intervenir a l’acte el president de la secció local de Calafell, Lluís Sant o el President Regional Ivan Faccia. L’acte va acabar amb el Cant dels Segadors i amb un refrigeri.


