Sis pobles penedesencs no cobraran d’Hisenda si no lliuren els comptes

02/09/2011 - 07:02h

 Fins a sis municipis de l’Alt i el Baix Penedès veuen perillar la mensualitat que el Ministeri d’Economia passa als ajuntaments espanyols si no presenten abans del mes d’octubre la liquidació de comptes de l’exercici fiscal 2010. Segons informava ahir el diari “Ara”, Hisenda ha posat a la seva llista negra un total de 140 pobles catalans que a dia d’avui encara no han passat comptes amb l’Estat sobre les seves finances. Sant Quintí de Mediona, Torrelles de Foix, Bonastre, Cunit, Masllorenç i el Montmell estan en aquesta llista.
Segons han dit des del Ministeri titularitat d’Elena Salgado, aquesta mesura és només el resultat de l’aplicació de la Llei d’economia que el congrés va aprovar el passat 15 de febrer (i que va entrar en vigor el 31 de març), amb els vots favorables del PSOE, PP i CiU, i que estableix que al mes d’octubre es deixaran de pagar els diners corresponents a la liquidació d’impostos a tots aquells pobles que a data de 31 de març no hagin liquidat els seus comptes.
A començaments de juliol més de la meitat de consistoris d’Espanya encara no havien presentat els seus comptes, pel que el Ministeri d’Economia els va enviar una carta que els recordava la nova legislació, i que prorrogava la possibilitat de presentar la liquidació abans del 31 de juliol. Tot i la missiva, les darreres dades d’Hisenda diuen que encara hi ha 2.514 consistoris municipals, el 30% del total de corporacions espanyoles, que encara no han presentat els comptes. Els ajuntaments catalans representen un 5,6% d’aquests consistoris.
Si finalment hi ha ajuntaments que no cobren la mensualitat del Ministeri d’Economia, podrien deixar de rebre fins el 25% del total del seu pressupost anual. Des del govern de Rodríguez Zapatero, però, ja han avançat que tan aviat com els consistoris entreguin els comptes del 2010 rebran els diners que els corresponen, tant del mes d’octubre com dels anteriors que hagin passat sense endreçar els seus comptes. Així, fons del mateix Ministeri han dit que aquesta només és una mesura de pressió perquè els consistoris facin públics els seus números, tot i que han reconegut que en moments de crisi poden suposar un entrebanc per als alcaldes que tenen més dificultats per arribar a finals de més.
La Generalitat confia
Segons el mateix diari “Ara”, des de la Generalitat de Catalunya s’han mostrat convençuts que els ajuntaments catalans que encara no han entregat els seus comptes ho faran abans del mes d’octubre, el que els evitarà deixar de cobrar els impostos. Des de la Generalitat s’ha apuntat al canvi de govern que hi va haver en molts municipis en les darreres eleccions com una de les possibles causes del retard dels 140 ajuntaments en l’entrega dels números.
Tot i que la Generalitat també posa límits per a l’entrega dels comptes que els municipis els han d’entregar de cada exercici fiscal, des de l’ens autonòmic asseguren que aquests van arribant a bon ritme i que no hi haurà més problemes que els altres anys per rebre’ls.

També et pot interessar

Comentaris

1336