L’Associació Vinícola Catalana organitza amb èxit un show-room de vins catalans a Londres

26/11/2010 - 09:50h

L’Associació Vinícola Catalana va organitzar fa una setmana un show-room de vins catalans al restaurant Iberica – que gaudeix d’una estrella Michelin- al centre londinenc, amb la participació de 16 cellers de 5 denominacions d’origen diferents i amb una exposició total de 61 vins blancs i rosats.
Aquesta ha estat una acció de promoció exterior de la patronal del vi català, amb l’objectiu de potenciar la presència dels nostres vins als mercats internacional i facilitar la seva difusió als canals de consum.
El show-room de vins catalans es va iniciar al matí i es va adreçar exclusivament al prescriptor anglès professional – restauradors, someliers, distribuïdors de vins, botigues i premsa especialitzada –. Van assistir un total de 150 professionals que van poder valorar i tastar els vins d’una forma directa, entre ells destacar la presència de 4 Màster of Wine i de periodistes com Tim Atkin de The Times, Tina Gellie de Decanter o Richard Hemming de Jancisrobinson.com.
Paral•lelament a l’acte, va tenir lloc una Màsterclass sobre vins blancs catalans a càrrec de Bruno Murciano, millor somelier d’Espanya l’any 2008. Es van maridar vuit plats amb 8 vins diferents. Els assistents a aquest maridatge van poder apreciar les particularitats dels vins blancs, procedents de varietats autòctones com la Xarel.lo, la Macabeu, la Subirat Parent o la Parellada sense deixar de banda les varietats més internacionals com poden ser la Chardonnay o la Sauvignon blanc. En definitiva, vins que representen les tendències i la qualitat dels vins catalans que s’estan elaborant i comercialitzant actualment.
Al vespre es va celebrar un sopar-tast exclusiu per a periodistes anglesos dirigit pel prestigiós periodista i crític entès en vins catalans, John Radford.
Durant la jornada es va presentar un estudi realitzat per l’empresa Wine Intelligence sobre el mercat del vi al Regne Unit: qui i com són els seus consumidors. Aquest estudi posa de manifest un gran desconeixement del vins catalans i espanyols del consumidor final anglès i assenyala com a primera opció de compra la promoció i els descomptes en els punts de venda, en el 71% dels casos.
L’Associació Vinícola Catalana te clar que un dels principals objectius és potenciar les missions comercials i les promocions internacionals. Nuria Ruiz, responsable de promoció exterior de l’AVC explica que aquest tipus d’accions són necessàries per tal de donar a conèixer els vins catalans “per a millorar i reforçar la imatge dels vins catalans a l’exterior és bàsic per incrementar-ne el seu posicionament a curt i mig termini; hem de dir al món que fem vins de qualitat i amb caràcter propi.”

També et pot interessar

Comentaris