El Ministeri de Medi Ambient informa favorablement sobre el traçat de la futura autovia A7 d’Altafulla a Vilafranca

24/11/2009 - 17:43h

El Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM) de l’Estat ha avaluat favorablement el projecte que preveu remodelar el tram inicial de la variant d’Altafulla i Torredembarra, la variant de Santa Margarida i els Monjos i el tram final de la variant de Vilafranca i el Penedès a la carretera N-340, a més de connectar aquests diferents trams amb una nova carretera, la qual configurarà, globalment, la futura autovia A7. L’informe serà favorable, però, sempre que s’autoritzi en les condicions que assenyala la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA), publicada al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) d’aquest dilluns. L’objectiu del projecte, sobre el qual destaca que l’Estat no accepta l’opció majoritàriament reclamada des dels estaments polítics del territori afectat, que era emprar com a autovia lliure de peatge l’actual traçat de l’autopista AP-7 des d’Altafulla fins a Vilafranca, és solucionar els problemes de trànsit en tots dos sentits de la marxa i evitar els accidents en els trams esmentats, que representen aproximadament 48 quilòmetres de longitud. La DIA preveu mesures perquè els talussos tinguin menys verticalitat per evitar el risc d’erosió i obres de drenatge.
Amb la finalitat de preservar els espais protegits, la DIA estableix que no s’ubicaran instal•lacions auxiliars, abocadors i camins auxiliars de nou traçat als espais que pertanyen al Pla d’Espais d’Interès Natural de Catalunya (PEIN) i la Red Natura 2000; hàbitats naturals d’interès comunitari; refugi faunístic de ‘Mas Bartolomeu’; Reserva de Fauna Salvatge de la desembocadura del riu Gaia; zones d’interès arqueològic i arquitectònic; cursos fluvials i zones situades a menys de 100 metres dels mateixos i la connectivitat existent entre les zones anteriors.
Pel que fa a la permeabilitat territorial, el projecte preveu garantir la reposició dels serveis vials i les infraestructures afectades, en coordinació amb les administracions i els ajuntaments afectats mantenint la permeabilitat territorial.
El projecte inclourà un estudi de soroll que permetrà determinar els nivells sonors que es produiran durant la fase d’explotació, especialment en les parts del traçat properes als nuclis de població. Si se superen els nivells permesos per la legislació vigent, s’hauran d’adoptar les mesures corresponents.
L’estudi inclou un Programa de Vigilància Ambiental, en el qual es detallen totes les especificacions necessàries per al seguiment de les obres i les incidències que passin durant el desenvolupament del projecte.

També et pot interessar

Comentaris