L’Adif obert a desencallar els problemes del pas de l’AVE

alt
12/06/2009 - 08:16h

Satisfet però amb cautela. Així és com es mostrava l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, l’endemà de la trobada amb els màxims responsables de l’Administració d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) a Madrid. La reunió, celebrada a petició de l’alcalde, va servir per fer un repàs als temes pendents de resolució que tenen a veure amb el soterrament i cobriment tant de les vies de Rodalies com de la Línia d’Alta Velocitat al seu pas pel nucli urbà. Tot i que les posicions encara són distants, una de les conclusions que es va poder extreure de la reunió és que hi ha voluntat de les dues parts a agilitzar els temes. 

Adif considera que, segons els seus estudis, es compleix la normativa sobre vibracions tot i que reconeix que els danys que han aparegut en diferents habitatges es van produir en el transcurs de les obres. L’alcalde va explicar que el govern actual de l’Ajuntament va encarregar a finals d’abril un estudi especialitzat i independent sobre vibracions, els resultats del qual s’han de tenir en breu. Per bé que d’inici les dues parts diferien molt, Regull ha valorat positivament que l’Adif accepti finalment asseure’s a analitzar l’estudi de l’Ajuntament destacant que fins ara “només donaven validesa als seus estudis”.
L’impacte acústic
Pel que fa al tram final del passeig Rafel Soler que no es va cobrir, Adif reconeix obertament l’incompliment de la normativa acústica. D’aquesta manera a la reunió Adif va plantejar dues solucions per mirar d’evitar el problema que passen per la col·locació d’unes pantalles. Una primera proposta de l’Adif es concretaria en un mur d’uns 7 metres d’alçada cobert amb una franja vegetal que empalmaria amb el parc previst sobre la cobertura de les vies. La segona proposta de pantalla seria un mur de metacrilat d’uns 3 metres amb una curvatura en direcció a les vies a partir d’aquesta alçada. L’alcalde de Vilafranca va explicar que cap de les dues “ens convenç” per bé que una opció mixta amb el metacrilat amb la franja vegetal seria més adient malgrat que, va dir, “ho haurem d’estudiar amb els nostres tècnics”. El que està clar és que Adif assumirà el cost d’aquesta obra tot i que també planteja un problema i és que només preveu instal·lar les pantalles en una sola banda, la més propera al passeig Rafael Soler, un fet que Regull no contempla “nosaltres creiem que a l’altra banda també hauria d’haver pantalles, per això farem una contraproposta”. Regull també va avançar que l’Ajuntament ha encarregat un estudi acústic de la zona per “contrastar amb el que ha fet el ministeri”.
El tema econòmic
Pel que fa a les qüestions econòmiques derivades de l’execució de les obres de soterrament i cobriment de les vies, l’alcalde explicava l’existència de discrepàncies importants entre l’Adif i l’Ajuntament a l’hora d’interpretar els compromisos econòmics derivats del conveni signat l’any 2004. Aquestes es concretarien en una diferència d’uns 7 MEUR, que l’Adif entén que ha de satisfer l’Ajuntament i que els responsables municipals no hi estarien d’acord. Amb tot, les dues parts es van comprometre a celebrar la propera setmana una reunió de la comissió paritària per tal de posar sobre la taula les xifres de cadascú. “La nostra voluntat de pagar serà la mateixa que Adif tingui a arreglar”, va concloure Regull.
 

També et pot interessar

Comentaris