Milers de persones defensen els col·legis electorals del Penedès

El Penedès es lleva ben d’hora per evitar el precinte dels col·legis electorals.
Era ben de nit, cap a les 5. Desenes de persones sortien de casa cap al seu col·legi electoral. S’hi ha quedat davant, palplantats. Mica en mica han arribat altres desenes de vilafranquins i en poca estona les desenes de persones s’han convertit en milers de ciutadans a tots els punts de votació de Vilafranca per impedir que els agents dels Mossos d’Esquadra hi puguessin accedir per a precintar-los.
Aquesta era la consigna i s’ha seguit fil per randa. Molts vilafranquins ja havien passat la nit al col·legi electoral, la segona nit. Molts d’altres els han anat a fer costat des de primeríssima hora i quan s’hi ha presentat les parelles de mossos no els han donat opció.
Els agents no han pogut complir l’ordre del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i precintar els locals de votació per evitar que s’hi dugui a terme el referèndum d’autodeterminació de Catalunya.
En presentar-se als col·legis han preguntat als concentrats quantes persones hi havia aplegades. En alguns casos, davant la resposta que hi havia centenars de persones, els agents han limitat a informar els ciutadans que ho farien saber a les instàncies competents i han abandonat el lloc.
A les 9 obren els col·legis electorals
Les “guàrdies” dels ciutadans s’han mantingut fins l’hora oficial d’obertura dels col·legis electorals. Aquesta organització hauria permès que ja molt abans de les 9 en alguns punts de votació ja hi havia les urnes i les paperetes al seu lloc.
L’ambient ha estat en tot moment calmat i reivindicatiu en tots els col·legis de Vilafranca i de la comarca.
A Sant Sadurní unes 200 persones es concentraven a primera hora davant l’institut Jacint Verdaguer i, malgrat la presència de furgones antidisturbis, la serenitat i la calma ha estat la nota dominant.
I més que calma, festa, a llocs com el Pla del Penedès, on hi ha hagut una “mostra de tractors” davant el col·legi Sants Abdó i Senén, on també molta gent s’hi ha quedat a dormir amb la intenció, com a bona part del Penedès, de defensar els col·legis.


