Concentració a l’Hospital del Vendrell contra les agressions al personal sanitari

07/08/2017 - 16:21h

Aproximadament mig centenar de professionals de l’Hospital del Vendrell s’han concentrat aquest dilluns al matí a les portes del centre assistencial com a mostra de rebuig a una recent agressió rebuda per part d’un celador del servei d’Urgències.

La concentració ha estat convocada pel Comitè d’Empresa del mateix Hospital del Vendrell amb el suport de la direcció del centre, que d’aquesta manera s’han sumat a la iniciativa dels treballadors i treballadores de l’hospital.

Des de la direcció de l’Hospital del Vendrell i la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla que gestiona l’equipament es lamenta a través d’un comunicat públic que, “malgrat els esforços que s’estan duent a terme en aquesta matèria a tots els nivells, encara es produeixen agressions físiques, verbals i psíquiques a professionals sanitaris d’arreu del país, ja siguin a hospitals o a l’atenció primària”.

“És per aquest motiu que es fa una crida a la ciutadania i als professionals a treballar plegats per la bona convivència als centres sanitaris i s’insta l’administració a aplicar mesures que garanteixin la seguretat dels professionals sanitaris en l’exercici de la seva feina”, es diu també en la nota feta pública des de l’hospital vendrellenc. Entre les mesures a prendre, en la línia de la reforma del Codi Penal de l’any 2015 amb la qual les agressions a metges són considerades atemptats contra l’autoritat pública, “caldria ampliar aquesta protecció al conjunt dels professionals sanitari”, han remarcat els concentrats en l’acte d’aquest dilluns al Vendrell.

L’agressió que ha provocat aquesta concentració de rebuig va tenir lloc la matinada de dimecres de la setmana passada, dia 2 d’agost, al servei d’Urgències de l’Hospital del Vendrell, quan un pacient que va arribar al servei acompanyat per efectius del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) i pels Mossos d’Esquadra va agredir físicament un celador mentre aquest estava atenent-lo.

La imatge que acompanya aquesta informació és de RTVEl Vendrell.

 

També et pot interessar

Comentaris

1336