El llorencenc Lluís Camell, responsable de la imatge gràfica d’un anunci amb Iker Casillas
El fotògraf de Llorenç del Penedès i càmera professional de Televisió El Vendrell Lluís Camell ha tingut un paper rellevant en la imatge gràfica d’un anunci protagonitzat pel porter madrileny Iker Casillas, que actualment juga amb l’equip de la ciutat portuguesa de Porto, on també es va fer el rodatge de l’espot per a la marca de calçotets Impetus. L’anunci es va rodar durant tres dies del mes d’octubre i es va presentar a primers de novembre en un acte a Madrid.
Lluís Camell ha explicat d’entrada al 3d8 que va rebre l’encàrrec per fer les fotos del rodatge de l’anunci i que les imatges havien de servir posteriorment per a tota la imatge gràfica de l’espot, que ja es pot veure a les xarxes socials i al canal de YouTube. I, esclar, les fotografies del professional llorencenc també han estat utilitzades per al cartell promocional de l’anunci, el qual du per títol “Héroes terrenales” i explica tota una història de sis minuts de durada que protagonitza l’exporter del Reial Madrid nascut a Móstoles. “Jo havia de fer la imatge fixa de l’anunci, i això vol dir que havia de plasmar els mateixos plànols que triava el director de l’anunci, però sense el moviment”, explica Lluís Camell. “Feia les fotos del making of de l’anunci, el qual servirà, per exemple, per a actes promocionals de l’empresa anunciant i, a més, a estones mortes havia de fer retrats i fotos d’ambient de l’escena per fer servir després a les xarxes socials. Ara bé, el més important per a mi era fer bones fotos per al cartell oficial de l’espot”, afegeix Camell, que va arribar a fer unes 3.000 fotos, de les quals en va acabar entregant a l’equip de producció aproximadament 600.
Tres dies intensos de rodatge
El rodatge de l’anunci en què va participar Lluís Camell, amb responsabilitat en tota la part gràfica, es va fer durant tres dies de feina molt intensa a Porto. Camell és un fotògraf i càmera acostumat ja a participar en rodatges audiovisuals i, per exemple, abans de ser professional a Televisió El Vendrell –emissora en la qual ha participat en nombroses retransmissions en directe– va estar un any fent també transmissions en directe del Barcelona B per al canal de Barça TV. El fotògraf explica: “El rodatge s’allargava de 6 del matí a 8 del vespre i paràvem molt poc fins i tot per dinar, perquè hi havia constantment menjar a disposició d’un equip de producció que integràvem disset persones”. L’anunci es va rodar en tres localitzacions diferents: un camp de futbol petit, unes dependències d’El Corte Inglés de Porto i una casa particular que van desmuntar sencera per ubicar-hi l’habitació del nen coprotagonista de l’anunci juntament amb Iker Casillas.
Lluís Camell explica també: “Moltes escenes de plànols generals i de detalls les vam rodar amb un doble de Casillas”, atès que el porter madrileny només va participar en una sessió de rodatge de quatre hores. Això sí, malgrat com de pesada i dura es podia fer tota aquesta feina, el porter més internacional que hi hagut a Espanya “va demostrar ser molt pacient amb tothom, tot i que estava envoltat de nens i molts li demanaven autògrafs”. “Amb mi”, afegeix, “sempre se’m va mostrar molt amable, com també Sara Carbonero”, la periodista parella de Casillas que també el va acompanyar el dia de rodatge.
Lluís Camell apunta: “La meva dificultat a l’hora de treballar era fer la meva feina sense destorbar gens la feina de televisió, perquè un minut de rodatge val molts diners. Això vol dir, per exemple, que havia de treballar sense flaix i amb la càmera sense fer soroll”. “El problema és que se’t demana una foto de molta qualitat però sense la tranquil·litat i disponibilitat que hauries de tenir i tindries en un plató fotogràfic”, diu també el professional llorencenc, que amb tot troba que “a vegades, és més fàcil treballar a un nivell molt més alt que en l’àmbit més quotidià. Això sí, la pressió professional augmenta molt i és difícil mantenir la frescor i ganes de fer fotos durant hores”.
Sinopsi de l’anunci
L’anunci en què ha treballat Lluís Camell, que valora molt positivament la seva participació en una experiència “amb un rodatge dur i professional i que, sobretot, és molt més llarg del que la gent es pensa”, explica la història d’Iker Casillas, que organitza un campus de futbol i un nen no pot aconseguir l’autògraf del porter. Al final, decideix comprar uns calçotets de la marca que fa l’espot i davant l’originalitat del noi, el porter decideix complaure’l amb el desitjat autògraf.


