Proposta per una platja nudista al darrer espai verge del litoral del Baix Penedès
El Club Català de Naturisme ha demanat a l’Ajuntament del Vendrell que habiliti una platja per a la pràctica del nudisme al municipi. I en concret demana que l’espai sigui a les Madrigueres, el darrer indret verge d’urbanitzacions que queda al Vendrell i a la resta del litoral del Baix Penedès.
De fet, segons que ha explicat el president del Club Català de Naturisme, Segimon Rovira, a la platja vendrellenca ja hi ha gent que des de fa uns dies i va a fer nudisme, però l’entitat reclama que es normalitzi la situació. A més, recorda Rovira, el Baix Penedès és l’única comarca catalana amb costa que encara no té cap platja naturista. A tot el país n’hi ha una quarantena, a més de dos càmpings, a Mont-ràs (Girona) i a l’Hospitalet de l’Infant (Tarragona), i un poble naturista a la comarca tarragonina de la Conca de Barberà, El Fonoll. Les platges nudistes més properes al Baix Penedès es troben entre Vilanova i Cubelles (Garraf) i entre Torredembarra i Creixell (Tarragonès).
L’entitat promotora de la platja nudista al Baix Penedès lamenta que l’Ajuntament del Vendrell no hagi respost les instàncies demanant aquella habilitació naturista al litoral del municipi. Una de les instàncies les va presentar un ciutadà a títol individual i l’altra el Club Català de Naturisme com a associació, la qual disposa d’aproximadament 400 socis i més d’un miler de seguidors al seu perfil a la xarxa social Facebook, Nucat.
En relació a aquesta qüestió, l’Ajuntament del Vendrell, mitjançant el seu regidor de Platges, Josep Marrasé, ha manifestat que “els serveis jurídics de l’Ajuntament estan estudiant la petició i si té cabuda en el Pla d’usos de les platges”.
Acte reivindicatiu
El Club Català de Naturisme convoca per aquest diumenge una trobada nudista a la mateixa platja de les Madrigueres, indret que està en procés de naturalització. La convocatòria és per a 2/4 d’11 del matí.


