Junts acusa l’alcalde de Vilafranca de negar el problema de la inseguretat ciutadana
L’alcaldable Eduard Pujol assegura que no es pot combatre la situació “mentre l’alcalde Romero no accepti que Vilafranca té un problema enorme”
L’alcaldable de Junts per Vilafranca, Eduard Pujol, ha advertit que “la inseguretat ciutadana no es pot combatre mentre l’alcalde Romero no accepti que Vilafranca té un problema enorme”.
Després que s’hagin produït darrerament atracaments al barri les Clotes, Pujol diu que en la recent Junta Local de Seguretat el govern local “va sortir-ne felicitant-se perquè tot anava com una seda”.
“L’única explicació que vam rebre va ser una nota de premsa que presentava Vilafranca com una bassa d’oli. La realitat ho desmenteix dia sí, dia també. Negar el problema és una irresponsabilitat”, ha afirmat Eduard Pujol.
Pujol acusa el govern municipal de “viure en una realitat paral·lela” i li reclama que “es desperti, aterri i escolti el carrer”.
“Tothom coneix un amic, un familiar o un veí que ha patit un robatori i no l’ha denunciat. Les estadístiques no expliquen tota la realitat, i l’alcalde ho sap”, ha assegurat també Pujol en un comunicat. Segons l’alcaldable, negar la inseguretat també impedeix reclamar els recursos que Vilafranca necessita.
“Si les dades que publica el mateix ajuntament diuen que no passa res, la Generalitat ens respondrà que no calen més efectius. Així no ampliarem la Policia Local ni aconseguirem més Mossos. I això és gravíssim”, ha reblat també l’alcaldable de Junts.
Una regió policial pròpia per al Penedès
Junts per Vilafranca també defensa la creació d’una regió policial pròpia per al Penedès. “És un disbarat que el nombre de Mossos que han de patrullar per Vilafranca es decideixi a Sant Feliu de Llobregat. El món ha canviat i el model policial també ha de canviar”, ha defensat Pujol.
L’alcaldable també ha criticat, al seu entendre, la “inacció” de la regidora Sánchez, delegada del Departament d’Interior de la Generalitat a la vegueria del Penedès: “A l’hora de trobar eines per millorar la nostra seguretat, fa el mateix que l’alcalde: no res”.
Pujol considera, a més, que “aquest vici de no voler plantar cara mai a ningú és molt perjudicial per a la vila”. “De vegades s’ha de dir prou. I, quan parlem de seguretat, encara més. Vilafranca recuperarà la tranquil·litat, però abans haurem de canviar d’Ajuntament”, ha afirmat també Eduard Pujol.
Romero continua sense respondre
Junts també lamenta que l’alcalde Francisco Romero encara no hagi respost la carta que Pujol li va enviar el 5 de juny per demanar-li una reunió específica precisament sobre seguretat ciutadana.
“En només quaranta-vuit hores, a les Clotes hi ha hagut dos atracaments i un altre intent. Mentrestant, l’alcalde continua negant-se a parlar seriosament de seguretat. El seu silenci demostra falta de lideratge i que aquesta qüestió no és una prioritat per al seu govern”, ha denunciat el mateix candidat de Junts.
Finalment, Junts ha alertat que aquest diumenge passat, 19 de juliol, els Bombers de la Generalitat van comunicar que no disposaven dels efectius mínims per garantir la dotació que correspondria a Vilafranca en ple estiu. “Amb la policia i amb els Bombers passa el mateix: l’Ajuntament no hi és ni se l’espera”, ha conclòs Pujol.


