L’energia sobrant de les plaques de la llar d’infants El Parquet es destinarà a l’Enològica
Es crea la primera comunitat energètica de titularitat pública
Vilafranca posarà en marxa la primera comunitat energètica de titularitat pública de la ciutat. El sobrant d’energia que es generi gràcies a les plaques solars instal.lades a la teulada de la llar d’infants El Parquet es reutilitzarà a l’edifici de l’Enològica del carrer Amàlia Soler, seu de l’escola d’Enoturisme de Catalunya i de la facultat d’Infermeria de la URV.
En concret, un 40% de l’energia produïda per les plaques de la llar d’infants es destinarà als usos de l’Enològica. Es tracta de la xifra sobrant de les necessitats del centre educatiu. L’alcalde Francisco Romero s’ha mostrat molt satisfet de poder tirar endavant aquest projecte de sostenibilitat.
La novetat permetrà estalviar fins a 16 mil euros anuals en despeses energètiques i evitarà que, durant els propers 25 anys, 400 tones de CO2 acabin anant a l’atmosfera. Romero ha avançat, per altra banda, que l’ajuntament està estudiant la posada en marxa d’una segona comunitat energètica pública a la zona esportiva.
La idea seria instal.lar plaques solars a la teulada del pavelló firal i, a partir d’allà, aprofitar l’energia sobrant de la instal.lació per cobrir les necessitats d’altres equipaments de la zona. L’opció que s’està treballant és la de subministrar energia a la caldera del Complex Aquàtic.
Francisco Romero ha visitat la llar d’infants El Parquet dins el seu programa de govern de proximitat que posa en pràctica en aquest mandat. Ell mateix i la resta de regidors municipals visitaran cada mes un barri de la ciutat i treballaran “in situ” amb els veïns i veïnes pr conèixer les seves demandes i tractar de buscar solucions als problemes que es puguin plantejar. El barri de La Girada és el primer del calendari de visites.
Per facilitar el contacte entre els veïns i veïnes i l’equip de govern s’han posat en marxa una sèrie de canals de comunicació, que inclouen wattsapp o correu electrònic, que faciliten la confecció d’una agenda prèvia.


