Presentat el cartell musical de la Festa Major de Vilafranca d’aquest 2026
Ludwing Band, Auxili, 31 Fam, Svetlana, Sabor de Gràcia, Al·lèrgiques al Pol·len, 7 grups tribut i la Banda de Cardona, entre les propostes musicals de la festa
Els Administradors de la Festa Major de Vilafranca del 2026 -Roger Santacana, Carlota Castellano, Carles Mata, Susana Jordán i Marc Álvarez- van presentar aquest dimarts al vespre, en un acte a Cal Figarot, el cartell musical de la festa.
La presentació es va fer grup a grup durant un joc de preguntes i respostes a partir de posar diverses cançons en un qüestionari digital interactiu i que el públic assistent havia d’anar endevinant a través d’una app de mòbil. Al final hi haurà una quarantena de propostes musicals per a tots els públics i amb estils diversos, per satisfer els gustos de tota mena de públics.
Entre els noms presentats hi ha Derrumband, Baya Baye, Remei de Ca la Fresca, ABBA The New Experience, Auxili, Markos amb “K”, Svetlana, 31 FAM, Lecocq, Sabor de Gràcia, Els Beta, La Ludwig Band, Ambauka, La Troupe, Jolly Damper, Al·lèrgiques al Pol·len, Miquel del Roig i Banda Neon.
També s’han anunciat altres propostes com Big Mouthers, La Nit del Canet, La Banda del Coche Rojo, Los 80 Principales, D-Covers, DJ Khala, DJ Totiako, La Cara B, PD Zorras, DJ Rosario, DJ Ayats, DJ K-ZU, la Festa Flaix FM, l’Orquestra Liberty, la Cobla Catània, la Principal de la Bisbal, el Ball de gralles vuitcentista amb Els Carreter, el Ball de gralles amb Canya d’Or i Els Quatrevents, els concerts vermut amb Filibusters i Aixopluc, i les havaneres amb els grups Xató i Mar i Vent.
A més, val a dir que la Banda de Cardona serà la banda de la festa major vilafranquina d’enguany i que, com és habitual, serà l’encarregada d’acompanyar musicalment alguns dels moments més destacats de la celebració.
Algunes curiositats de la festa major vilafranquina d’aquest any, en la vessant musical, és que hi haurà fins 7 grups tribut de formacions conegudes, es faran 10 espectacles de música tradicional, actuaran dos grups del Penedès (Derrumband i Jolly Damper), hi haurà dues orquestres (La Principal de la Bisbal i l’Orquestra Liberty), 7 disc-jòqueis, dos grups infantils i l’Empalmada estarà amenitzada per la Festa FlaixFM.


