Arriba una nova edició de Vins i veus que s’obren pas, el cicle que marida literatura i vi
Vinseum acull quatre noves trobades d’escriptors i escriptores que publiquen el seu primer llibre amb elaboradors i elaboradores de vi emergen.
Vinseum acollirà, els propers quatre dissabtes al matí, el cicle Vins i veus que s’obren pas, les converses sobre literatura i vi que uneixen projectes literaris debutants amb iniciatives vitivinícoles que tot just comencen el seu camí. Es tracta de la quarta edició d’aquest cicle, que es consolida com a punt de trobada entre cultura i territori.
Organitzat per la llibreria La Cultural, amb la col·laboració del Vinseum i Penguin Llibres, el cicle posa en diàleg escriptors i escriptores que publiquen el seu primer llibre amb elaboradors de vi emergents. Durant quatre dissabtes consecutius -28 de febrer i 7, 14 i 21 de març- a les 12h, on el públic podrà descobrir noves veus literàries mentre degusta vins de projectes que també s’obren pas en un entorn tan exigent com el del Penedès.
Quatre trobades per descobrir talent emergent
Aquest dissabte 28 de febrer enceta el cicle l’escriptora Míriam Freixas, autora d’El bosc dins l’esquerda (La Campana), en conversa amb Natàlia Boada, de Bellpla Vins. La sessió estarà moderada per l’historiador i gestor cultural Joan Pancorbo.
El 7 de març serà el torn de Bernat Gimeno, autor de Set de poder (Rosa dels Vents), que dialogarà amb Ferran Lacruz, de la Bodega Clandestina. La conversa la moderarà l’escriptora i periodista Mònica Ramoneda.
El dissabte 14 de març, Montse Virgili, autora d’Els moixons (La Magrana), intercanviarà experiències i opinions amb Anna Santacana, del celler Heretat Can Serra. En aquesta ocasió, moderarà la trobada la periodista Roxanis Baños.
Finalment, el 21 de març, el cicle es clourà amb Francesc Cuéllar, autor de Tothom vol ser fill de Joseph Conrad (La Magrana), i Oriol Fàbregas, del Celler Cairons. La moderació anirà a càrrec de la sommelier i divulgadora especialitzada en enoturisme Ariadna Ràfols.
Cultura, territori i noves oportunitats
Vins i veus que s’obren pas va néixer amb la voluntat de generar un espai de complicitat entre creadors que inicien trajectòria, establint paral·lelismes entre el procés d’escriure i el d’elaborar vi: temps, risc, mirada pròpia i arrelament al territori. El cicle reivindica el talent emergent i posa en valor el diàleg entre disciplines, convidant el públic a descobrir històries -literàries i vitivinícoles- que tot just comencen.
Tots els actes són d’accés lliure amb reserva prèvia a través del web entrades.vinseum.cat


