Els Nens del Vendrell tanquen temporada amb el primer 4d7 íntegrament femení del món casteller

Foto: Toni González
27/10/2025 - 16:03h

La construcció es va veure durant la tradicional diada de Sant Zacaries i no només el tronc era femení sinó també la pinya, les gralles i timbals.

Els Nens del Vendrell van posar punt final a la temporada 2025 amb la tradicional Diada de Sant Zacaries, celebrada dissabte passat a la tarda a les Quatre Fonts del Vendrell. La jornada va ser, sobretot, una cita de celebració i germanor, pensada per enfortir els vincles dins la colla i acomiadar plegats un any intens i ple d’emocions compartides.

Al matí, els Nens van iniciar el dia amb les tradicionals matinades, durant les quals es van alçar pilars d’homenatge a Marcel·lí Güixens i Emili Miró. Ja a la tarda, abans de començar la Diada, es va realitzar un pilar en record de Jan Julivert, en un moment carregat d’emotivitat i respecte.

L’actuació va començar amb un 5d7 descarregat, seguit d’un 7d7 a segona ronda, on diversos castellers de tronc van debutar. Per tancar les rondes de castells, la colla vendrellenca va descarregar un 4d7 íntegrament femení (tronc, canalla, pinya, gralles i timbals), el primer dels Nens i també del món casteller -una fita històrica que va ser rebuda amb una gran ovació per part del públic i la colla.

La canalla va demostrar un cop més la seva empenta descarregant un pilar de 4 amb folre, i la diada va cloure amb un pilar de 5 a les Quatre Fonts, símbol de comiat i de celebració col·lectiva.

Amb aquesta actuació, els Nens del Vendrell donen per finalitzada la temporada 2025 i encaren amb il·lusió un 2026 molt especial, any en què celebraran el centenari de la colla amb nombrosos actes commemoratius que s’aniran presentant al llarg dels pròxims mesos.

També et pot interessar

Comentaris

1336