La Biblioteca pública de la Bisbal es dedica aquest mes d’octubre a promoure la figura d’Àngel Guimerà

17/10/2025 - 10:38h

El CMC acull una exposició i el 24 d’octubre es farà un espectacle de dansa contemporània centrat en la vida i obra de Guimerà.

La Biblioteca pública de la Bisbal del Penedès dedica aquest mes d’octubre a la figura d’Àngel Guimerà (1845-1924) amb la programació d’una exposició i una activitat del cicle ‘Balla’m un llibre’ centrada en l’obra del dramaturg vendrellenc.

Fins al 31 d’octubre, el Centre Municipal de Cultura (CMC) acull l’exposició itinerant “Volta al món d’Àngel Guimerà”, creada pel Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre. La mostra es pot visitar cada tarda, de dilluns a divendres, entre les 16:30h i les 20:00h i explica i il·lustra la trajectòria internacional de l’autor per Europa, Nord-Amèrica i Amèrica Llatina, des de les estrenes a Madrid de la mà de María Guerrero i Fernando Díaz de Mendoza fins a Jinkyō [Aquest món polsós, 1924], una pel·lícula japonesa basada en Terra Baixa.

La mostra reprodueix una selecció d’imatges desconegudes pel públic general que fan referència a l’impacte de l’obra de Guimerà fins a quinze països diferents, tot seguint el recorregut internacional de la seva obra dramàtica de Guimerà: fotografies, programes de mà i cartells internacionals. A més, aplega informació sobre les adaptacions a altres formats.

A més de l’exposició, la biblioteca acollirà divendres que ve, dia 24, a les 18.30h  el cicle ‘Balla’m un llibre’, un projecte de la Generalitat de Catalunya i APdC (Associació Professionals de la Dansa de Catalunya) per apropar la dansa contemporània a les biblioteques a partir de coreografies breus inspirades en textos literaris.

La biblioteca de la Bisbal acollirà la representació de ‘He vingut, com vosaltres, del cel’, a càrrec d’Anna Macau. Es tracta d’una  peça de dansa contemporània que proposa un recorregut per la vida i l’univers de l’Àngel Guimerà a partir de la seva obra literària.

L’execució de la peça anirà precedida d’’Explica Dansa: llegir el moviment’, una conferència ballada, pedagògica i amena a càrrec de Claudia Solwat per fer entendre com la proposta de la companyia ha relacionat la dansa contemporània i la literatura; i acabarà amb un col·loqui amb la companyia. 

També et pot interessar

Comentaris

1336