El CE Riudebitlles, 27 temporades consecutives militant a la mateixa categoria
Es l’equip català que porta més temps seguit a Tercera Catalana
El CE Riudebitlles és un dels clubs històrics del Penedès i del conjunt de Catalunya per diversos motius, però n’hi ha un que l’ha convertit en una referència des de fa anys. El conjunt blanc-i-blau és l’equip que més temporades consecutives porta militant a Tercera Catalana de tot el país. Enguany ha arribat a la seva 27a lliga consecutiva a Tercera Catalana. L’aventura va començar la temporada 1998/1999 i gairebé tres dècades després, tot continua igual al municipal riudebitllenc. L’empat davant el Canyelles de la darrera jornada de lliga (1-1) va certificar fa quinze dies una nova permanència i, per tant, l’any que ve augmentarà a 28 el seu rècord de campanyes acumulades.
Els penedesencs sempre han destacat, a més, per la seva aclaparadora uniformitat. La major part de les temporades a Tercera, la posició dels blanc-i-blaus ha osciŀlat entre el 6è i el 12è llocs. Només una vegada, la temporada 2011/2012, el Riudebitlles va rondar l’ascens. La segona plaça final va permetre disputar la promoció, que es va perdre amb el Barberà-Andalucía. Sergio Pérez n’era l’entrenador i a la plantilla hi havia jugadors com ara Sergi Vilas, Xavi Magdaleno, Josep Corbi, Ramon Pontnou o Joan Romeu.
A l’altra banda de la balança, el 1999/2000, quan l’equip va patir per conservar la categoria i seguir a Tercera. En aquests anys han passat per la presidència del club persones com ara Josep Corbi, Juanjo Páez o, actualment, Ángel Olvera, que comanda la nau des de fa diverses temporades.
CE Perelló
La meta del CE Riudebitlles continuarà sent augmentar les xifres i seguir acumulant temporades. El CE Perelló de les Terres de l’Ebre és un dels clubs catalans que més temporades consecutives va militar a Tercera Catalana. En concret, va estar 29 lligues seguides a la mateixa categoria (de la 1975/1976 a la 2003/20004). És el proper objectiu dels penedesencs, desbancar la marca dels ebrencs i arribar a la xifra màgica de 30 temporades consecutives a Tercera.
La promoció de 2012
Els riudebitllencs van viure un dels seus moments més recordats durant la disputa de la promoció d’ascens a Segona Catalana de la temporada 2011/2012 davant el Barberà-Andalucía. A l’anada, a Sant Pere de Riudebitlles, els penedesencs es van imposar per 1-0 (Sergi Vilas 92’), i a la tornada s’ho van jugar tot al municipal Antoni Serra de Barberà del Vallès. Al voltant de 200 seguidors van viatjar fins al Vallès Occidental per veure un partit que va acabar amb la remuntada del Barberà-Andalucía (2-0). Els vallesans van sentenciar marcant en els minuts 39 i 73.


