Toni Albà presenta a Vilafranca el seu nou espectacle‘50 Daños DMEMOcracia’
La preestrena tindrà lloc aquest dissabte al Teatre Casal.
L’actor i director Toni Albà torna als escenaris amb una nova proposta teatral carregada d’humor, crítica i sàtira política: 50 Daños “DMEMOcracia. Audiència con un rei muy franco”, que es preestrenarà el
dissabte 17 de maig, a les 20.30 h, al Teatre Casal de Vilafranca del Penedès.
L’obra gira entorn de la figura d’un rei exiliat (i de “bona pasta”), que ha de tornar per encapçalar els actes commemoratius del cinquantè aniversari de la mort del dictador Francisco Franco i la instauració de la democràcia. Obligat a seguir un guió estricte i escoltar ordres des del control, aquest monarca televisivament reconegut —i ja fart de l’aparença institucional— decideix improvisar el discurs. El resultat és una comèdia àcida que es desenvolupa entre el caos i la ironia, i que reflexiona sobre les ombres del poder i el pas del temps.
Amb el seu estil característic, Albà presenta una nova sàtira centrada en la monarquia, a la línia d’espectacles anteriors com Audiència Irreal, La Família Irreal, Els Bufons del Regne, Protocol per a Camaleons o ABDI K.O., que han girat àmpliament per Catalunya i el País Valencià. L’obra combina l’humor físic i verbal amb una aguda crítica política i institucional, sense perdre de vista l’objectiu principal: fer riure i fer pensar. “Qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència”, recorda
irònicament l’autor.
Format a El Timbal, l’Institut del Teatre de Barcelona i l’École Jacques Lecoq de París, Toni Albà inicia la seva carrera teatral l’any 1980. Ha actuat a 29 països i ha estat creador, intèrpret i director de més de 50 espectacles. En televisió, ha estat una de les cares més reconegudes dels programes Polònia i Crackòvia de TV3, i ha col·laborat amb Andreu Buenafuente, Emílio Aragón i als programes Els Matins i
Minoria Absoluta.


