El Vendrell i Vilafranca seran seus del circuit de 3×3 que organitza la Federació Catalana de Bàsquet


El Vendrell acollirà una prova del circuit Pro i Vilafranca del circuit anual
El Vendrell i Vilafranca seran protagonistes de dues competicions de 3×3 organitzades per la Federació Catalana de Bàsquet (FCBQ). El 12 de juliol, el Vendrell acollirà una de les tres proves del segon Circuit PRO 3×3, una competició de màxim nivell FIBA. Les altres dues es duen a terme a Barcelona i a Badalona, seu de la gran final de la competició. Els guanyadors i guanyadores de la final de Badalona aniran a Suïssa i Hongria dins dels circuits mundials de 3×3.
Per la seva banda, el 22 de juny Vilafranca serà seu d’una de les proves del Circuit anual 3×3 de la FCBQ. Aprofitant la capitalitat del Bàsquet Català 2025, Vilafranca torna a entrar en aquest circuit, tres anys després de la seva darrera aparició (2022).
Creixement
L’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, i la regidora d’Esports de Vilafranca, Gemma Romeu, van assistir a l’acte de presentació dels dos circuits a la seu de la Federació Català de Bàsquet. Per a totes dues capitals comarcals, l’organització de les proves de 3×3 serà un bon aparador de la seva potencialitat.
Els circuits catalans de 3×3 estan en constant creixement i al llarg de les seves diferents edicions hi han participat fins a 7.300 equips, amb 25.500 jugadors. El calendari complet del Circuit Català de 3×3 inclou Badalona (1 de juny), Torelló (7 de juny), Llinars del Vallès (15 de juny), Vilafranca del Penedès (22 de juny), Tarragona (28 de juny), Blanes (5 de juliol), Manlleu (12 de juliol) i la gran final, prevista pel 26 de juliol a Barcelona.
Les inscripcions s’obriran el 22 d’abril i es podran fer a través del web (3×3.basquetcatala.cat). Hi haurà sis categories per a totes les edats, des de premini fins a sènior masculí i femení. S’espera un gran nivell d’inscripció tenint en compte el creixement de l’especialitat.