Les famílies Ametller i Arnall s’uneixen per impulsar plegats el negoci de les carnisseries

03/04/2025 - 16:07h

Gestionaran conjuntament les carnisseries pròpies de Grup Ametller

Grup Ametller Origen i la companyia empordanesa Arnall han tancat un acord per donar plegats un nou impuls al negoci de les carnisseries del grup. Les dues empreses familiars han donat a conèixer la notícia en la primera convenció de carnisseries d’Ametller Origen del 2025, celebrada a Badalona. A través d’aquesta aliança, les dues famílies passaran a gestionar de forma conjunta les gairebé cinquanta carnisseries pròpies d’Ametller Origen repartides pel territori.

La secció de carnisseria d’Ametller Origen es va posar en marxa el 2015 amb un primer punt de venda dins l’establiment situat al carrer Casanova de Barcelona. Des de llavors, el grup ha impulsat aquest format com a part d’una estratègia que té per objectiu oferir productes carnis de primera qualitat a través de la venda assistida i l’especialització, palanques clau a l’hora d’oferir assessorament i una alimentació completa als consumidors.

“La secció de carnisseria és un ingredient fonamental a l’hora d’entendre la nostra proposta comercial -assegura Josep Ametller, conseller delegat i cofundador de la companyia-; l’acord amb Arnall suposa un pas endavant molt important per donar impuls a la categoria i, concretament, a l’ofici de carnisser a través d’una companyia familiar amb la qual compartim els mateixos valors i filosofia”.

Per la seva banda, el gerent de les carnisseries Arnall, Carles Arnall, assegura que “l’acord representa un salt molt important i un reconeixement a la tradició i la feina ben feta; encarem aquesta nova etapa amb molta il·lusió i contents de poder impulsar el nostre creixement al costat d’una empresa familiar reconeguda per la seva trajectòria i que té per objectiu fer més accessible l’alimentació de qualitat als consumidors”.

Ametller Origen, referent de proximitat també en producte carni
En l’actualitat, el Grup Ametller Origen disposa de 47 carnisseries pròpies situades en diverses poblacions catalanes. Aquests punts de venda es veuen complementats per nou carnisseries més gestionades directament per petits comerciants locals, com és el cas d’Arnall, que de forma prèvia a l’acord ja comptava amb tres establiments propis situats dins les botigues d’Ametller Origen de Girona, Palafrugell i Platja d’Aro.

Tal com assegura Ametller, “l’ofici de carnisser és fonamental a l’hora d’entendre el que mengem”. En aquest sentit, l’acord amb Arnall aportarà encara més expertesa a una secció que contribueix de forma notable a la fidelització dels clients d’Ametller Origen. En l’actualitat, l’empresa disposa de més de 300 professionals de la carn i la xarcuteria dins els seus establiments. El negoci de les carnisseries d’Ametller Origen va facturar 26M€ el 2024, un 27% més que l’any anterior; la quota de mercat de la categoria ha guanyat 0,74 punts en el mateix període i és actualment del 4,33%

Arnall, més de mig segle d’ofici carnisser
La família Arnall va posar en marxa la primera carnisseria a Palamós l’any 1972 i, en l’actualitat, compta amb catorze punts de venda en diversos indrets de la Costa Brava que també inclouen Torroella de Montgrí, Sant Antoni de Calonge (Torre Valentina) o s’Agaró. La companyia ofereix carns de qualitat procedents de ramaders de les comarques de Girona, així com especialitats d’elaboració pròpia, embotits i formatges.

Des dels anys 90, la segona generació de la família Arnall lidera la companyia. L’acord amb Ametller Origen suposa el salt empresarial fora de les comarques de Girona; la primera carnisseria que s’obrirà en el marc d’aquest acord és la que hi haurà a la botiga que Ametller Origen té a la Via Augusta de
Barcelona, 256

També et pot interessar

Comentaris

1336