El Tour de França de l’any que ve passarà pel Penedès


Segona etapa de l’edició de 2026, el diumenge 5 de juliol
Les carreteres i municipis de l’Alt i el Baix Penedès seran protagonistes de la segona etapa del Tour de França 2026 que es disputarà el diumenge 5 de juliol. L’any que ve, la mítica cursa comença a Barcelona i les tres primeres etapes del traçat transitaran per Catalunya. La primera etapa serà una contrarrelotge per equips pels carrers de Barcelona, i la segona unirà Tarragona amb Barcelona.
Em el recorregut entre les dues ciutats, els ciclistes transitaran pel Baix Penedès primer, i per l’Alt Penedès després. La ruta començarà a Tarragona i, des d’allà, seguirà cap a Altafulla, Torredembarra, Creixell i Roda de Berà. A partir d’aquest punt, el Baix Penedès agafarà el protagonisme. Els ciclistes aniran cap a Coma-ruga, Sant Salvador i es desviaran cap el nucli urbà del Vendrell. Des d’allà seguiran cap a Calafell, Cunit i ja s’endinsaran al Garraf per Cubelles, Vilanova i Sitges.
Olesa de Bonesvalls
Un cop deixat enrera Sitges, el recorregut continuarà per les costes del Garraf fins a Castelldefels i, des d’allà cap a Begues. Aquí serà quan l’Alt Penedès agafarà el relleu del protagonisme. La caravana anirà en direcció Olesa de Bonesvalls. Des de l’interior del nucli olesà seguiran després cap a Vallirana, Cervelló, Molins de Rei i, finalment, Barcelona, on hi haurà la meta a Montjuïc.
Es tractarà d’un moment històric per l’esport penedesenc tenint en compte la importància que té el Tour de França a nivell mundial. Les etapes es retransmeten integrament a través de les diferents televisions i, per tant, el Penedès, sobretot el marítim, tindrà l’oportunitat de mostrar-se al món. El fet que l’etapa es disputi en diumenge farà que molts milers d’aficionats s’apleguin a les carreteres i pobles penedesencs.
En les properes setmanes es coneixeran més detalls dels horaris i de diferents aspectes logístics de l’etapa. El Tour de França ve acompanat, a més, d’una gran caravana publicitària que dues hores abans del pas dels ciclistes amenitza l’espera dels aficionats.