L’equip de Diversitat de la FE Atlètic Vilafranca-F.Mas Albornà guanya el premi Inclusiu de l’Esport Català
L’equip es va crear el 2021 i competeix a la Weleague 7
L’equip de futbol de Diversitat de la Fundació Esportiva Atlètic Vilafranca – Fundació Mas Albornà, ha estat guardonat amb el Premi Inclusiu de l’Esport Català. Aquest guardó, impulsat per la ONAT Foundation amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física de la Generalitat de Catalunya, reconeix el compromís exemplar amb la inclusió social a través de l’esport.
La singularitat de l’equip és la suma de sinergies amb impacte social per a fer-lo possible: d’una banda, les persones que l’integren (homes i dones en la seva majoria de la Fundació Mas Albornà); de l’altra, l’equip esportiu que els dona cobertura, l’Atlètic Vilafranca; i, finalment, la tasca de l’entrenador qui exerceix de voluntari a la Fundació Mas Albornà.
La gala dels VI Premis Inclusius de l’Esport Català es va celebrar a l’Auditori de CaixaForum de Barcelona. Un dels moments més emotius de la nit va ser quan l’equip va pujar a l’escenari per recollir el premi, envoltat d’aplaudiments, discursos i crits d’emoció. Segons el president de l’Atlètic Vilafranca, Xavier Castellví, present a l’acte, “va ser un moment màgic. En aquests moments t’adones que el que estem fent és una gran tasca i, el millor de tot, és que la fem plegats, unim sinèrgies on tots aprenem alguna cosa”.
Aquest premi representa una fita molt important per a l’equip. Reconeix la seva tasca de promoció de la inclusió social a través de l’esport. El guardó inclou una beca de 1.500 euros que es destinarà a costejar els costos de desplaçament dels jugadors/es en la lliga WeLeague7, on competeixen activament.
L’ONAT Foundation, impulsora del premi, dedica un total de 30.000 euros en beques per donar suport a les iniciatives més destacades que fomenten l’esport inclusiu arreu de Catalunya. Aquest reconeixement reforça el compromís de Mas Albornà i l’Atlètic Vilafranca amb la igualtat d’oportunitats i l’esport com a eina d’integració social.


