El Grup de Teatre del Centre de Llorenç presenta una de les millors comèdies de Carlo Goldoni

19/12/2024 - 14:58h

Sota la direcció de Llorenç Rafecas, l’obra es representarà dimecres, dia de Nadal, i el diumenge 29 de desembre.

El Grup de Teatre del Centre de Llorenç presenta L’hostalera, una proposta per traslladar-nos a la Florència de 1752. Una jove espavilada, decidida i que sap treure profit de totes les seves qualitats regenta un hostal (‘locanda’, en italià) on té un èxit notable, en part perquè molts dels que s’hi estan queden encantats amb ella. Entre ells, dos homes ja madurs que responen als dos tipus de nobles que existien en aquell temps: un, provinent de l’antiga aristocràcia, ara en decadència, i un altre, un burgès ric que ha comprat el títol.

Quan arriba a l’hostal un cavaller que diu odiar les dones, Mirandolina, l’hostalera, es proposa fer-lo canviar d’opinió… El conflicte està servit, sempre en clau de comèdia o gairebé de farsa. Ajuden a l’embolic l’arribada a l’hostal de dues actrius sense un ral que es fan passar per dames i el cambrer de l’hostal, que també aspira a casar-se amb l’eixerida Mirandolina. Una de les millors comèdies de Carlo Goldoni, autor, entre moltes, d’El criat de dos amos i que té tocs d’actualitat, com el protagonisme d’una dona empoderada.

Més enllà, però, de continguts interessants, és una farsa per fer-se un tip de riure amb una adaptació i direcció de Llorenç Rafecas.

Estan previstes dues funcions per aquestes festes: dimecres 25, Nadal, a les 9 del vespre, i el diumenge, 29, a 2/4 de 7 del vespre. Es poden aconseguir entrades per Internet a www.entrapolis.com o a www.elcentre.cat o presencialment al Centre diumenge, a les 13 h o abans de les funcions.
El Grup de Teatre del Centre té prevista portar-la a diferents llocs de Catalunya, començant aquest gener a Cal Bolet de Vilafranca, dins les festes de Sant Raimon.

També et pot interessar

Comentaris

1336