La nova programació del Temporada al Vendrell, un regal per a aquest Nadal

12/12/2024 - 14:26h

Elena Gadel, ‘Love love, love’, ‘L’aranya’ i Marco Mezquida, atractius de la nova temporada d’espectacles a la capital del Baix Penedès.

La nova programació del Temporada, que engloba el primer semestre del 2025, ja ho té tot a punt per iniciar la venda d’entrades el proper aquest divendres. En aquestes dates, els espectacles de la programació poden ser també objecte de regal per a les festes de Nadal i Reis, per a totes les edats.

Com ja és costum, després de les representacions dels Pastorets del Vendrell al TÀG, el Temporada donarà el tret de sortida el dia 15 de febrer, amb la soprano catalana Sara Blanch, que oferirà un recital en solitari, Què és el desig?, acompanyada al piano per Albert Guinovart, que formen un tàndem d’excel·lència.

L’endemà, dia 16, tornen els Brodas Bros, al TÀG. Aquesta companyia de dansa urbana, una de les més reconeguda del país, demostrarà les seves habilitats amb beatboxing, discjòquei, scratch, breakdance i el grafit.

El dia 21 arribarà al TÀG una coproducció del TNC i Teatres en Xarxa. ‘Massa brillant’ tracta l’esforç del protagonista per intentar sentir-se a gust allà on no s’acaba de trobar còmode, que el porta a qüestionar-se el seu lloc i les seves relacions amb l’amistat, l’amor, la identitat sexual i la llibertat individual.

Ja al març, el dia 8, també al TÀG, Maria Juan presenta ‘Senyora de la comèdia’. Actriu, còmica, presentadora i mare, fa molts anys que combina el gènere stand-up amb la televisió, la ràdio, el teatre i l’audiovisual.

El dia 15 març, l’Auditori Pau Casals acollirà Elena Gadel. L’artista catalana irromp de nou en el panorama musical presentant els seus nous temes plens de força, elegància i delicadesa. Cançons com Et confesso, Lobo, Ganas locas de vivir, Niña eterna o la mateixa La dona que em vesteix són les protagonistes d’una nova producció que inclou una acurada escenografia.

A més de presentar els temes nous, Gadel també fa un repàs i actualitza amb una nova  producció les seves cançons més conegudes i celebrades.

El dia 22, la Villaroel presentarà al TÀG Un matrimoni de Boston, un eufemisme amb el qual es designava, als Estats Units del segle XIX, una parella de dones que vivien juntes, sense el suport masculí.  David Mamet explora les normes socials a través d’una parella gens convencional com si fos un Oscar Wilde dels nostres dies, amb intel·ligència i humor mordaç.

El dia 28, al TÀG, el Teatre Nacional de Catalunya torna amb una nova producció de l’obra de Guimerà, ‘L’aranya’. Una tragèdia romàntica que retrata il·lusions i desenganys, amors i desamors, fidelitats i traïcions d’una parella amb la incapacitat d’engendrar un fill. Una obra incòmoda carregada de tensions, en què una botiga de queviures és l’escenari on conviuen els desitjos més ocults i les pressions socials d’una societat tancada. 

L’endemà, dia 29, a l’Auditori Pau Casals, Marco Mezquida arriba amb Tornado (autoeditat, 2023) amb i per a dos vells i estimats amics amb els quals comparteix una llarga història de música, connexió i vivències a la carretera, Masa Kamaguchi i Ramón Prats. El resultat ha estat la seva nova música, creada a partir de tres personalitats musicals molt expressives i fortes, amb molts registres, i alhora molt diferents entre si. 

El dia 5 d’abril, també a l’Auditori, e-STRINGS oferirà el seu nou concepte musical, que fusiona, de forma sorprenent, gèneres tan diversos com la música clàssica, el pop, el rock, el dance o els ritmes llatins, amb el so únic dels instruments elèctrics i una enèrgica posada en escena. De Händel a Vivaldi, Dvorák o Beethoven, passant per Queen, Michael Jackson, Bon Jovi o ACDC, fins a Lady Gaga, Coldplay, Rosalía o David Guetta, e-STRINGS ha creat tota una nova experiència que desafia els concerts i esdeveniments convencionals.

L’endemà, dia 6, al TÀG, la programació es centra en el públic familiar, amb ‘L’endrapasomnis’. Al país de la Bona Son la princesa Dormissona no pot dormir perquè té malsons. Una història onírica i màgica amb la música en directe de La Tresca i la Verdesca, que parla de la por, del valor terapèutic dels contes i de com busquem solucions ben lluny quan la resposta pot ser dins de nosaltres mateixos.

El 26 abril, la companyia La Brutal arriba amb ‘Love, Love, love’. L’any 1967 la cadena BBC emet Our World, el primer programa per via satèl·lit en viu de la història. Al món sencer, milions de persones podran bellugar el cap alhora al compàs d’All you need is Love. Com el Kenneth i la Sandra, dos joves i guapos somiadors que, com els Beatles, estan convençuts que tot és possible. L’únic que necessiten és amor.

Ja al 10 de maig, el TÀG acull ‘Menú tancat’, dirigida per Jordi Casanovas. Tres amics es reuneixen un cop cada dos mesos per sopar. Un d’ells, un cuiner reconegut, tanca el seu restaurant perquè puguin sopar sols i posar-se al dia. Però avui el cuiner els farà una pregunta que ho canviarà tot: “Com és que no ens hem vist mai plorar?”

El Cor Zóngora, del Vendrell, finalitzarà la programació l’endemà, 11 de maig. Un espectacle musical per a cor, petita orquestra i solista, basat en algunes de les cançons franceses més conegudes dels anys seixanta i setanta. Himnes com La vida en rosa, L’important és la rosa o No em lamento de res, clàssics com La bohèmia o Sota el cel de París, incursions en la cultura pop amb Nina de cera o Champs Elisées i viatges a la nostàlgia amb Els vells amants o El foraster, fent un repàs als principals autors de l’època com Piaf, Aznavour, Brel o Trenet i sense oblidar Moustaky, Bécaud o Gainsbourg.

En la nova programació seguirà garantitzant-se l’accessibilitat en totes les obres (servei àudio amplificat amb auriculars i bucle magnètic). Algunes d’elles també tindran servei de subtitulació i audiodescripció.

També seguirà l’ APP del Temporada, una aplicació pensada per a facilitar i simplificar l’accés a la programació, la compra d’entrades, etc. Es podrà descarregar des de Community by Goil.

Es manté activa també la promoció «Temporada 3.0», pensada per a persones joves d’entre 15 i 30 anys, empadronades al Vendrell, que podran obtenir les entrades per l’import de 3 € (al web www.temporada.cat podran aplicar el codi promocional T3).

També es segueix apostant pel Cangur de Temporada: un taller artístic infantil mentre l’adult gaudeix del teatre. Un servei gratuït dins del mateix teatre per als infants de 5 a 12 anys de les famílies assistents. S’hi realitzarà activitat teatral per endinsar-se al món del teatre. Al comprar l’entrada, cal enviar un correu a igualtat@elvendrell.net o trucar al 636801149. Estarà disponible per a les obres de Maria Juan, Un matrimoni de Boston, L’Aranya, Love, Love, Love i Menú tancat.

Continuen també els packs descomptes per a les persones que volen comprar entrades per a més d’un espectacle. Són els abonaments +3 (30% descompte al comprar de 3 a 4 espectacles), l’abonament +5 (35% descompte al comprar de 5 a 8 espectacles) i  l’abonament total (9 espectacles amb un 40% de descompte).

Les entrades estan numerades i es posen a la venda a partir del proper divendres 13 de desembre, a les 10 del matí a www.temporada.cat. Les persones interessades també les poden comprar de forma presencial, el mateix dia,  a la recepció de l’EMMPAC, i tots els divendres no festius, de 10 h a 13 h, o bé a taquilla, una hora abans de la representació, sempre i quan l’aforament així ho permeti.

Per a més informació poden adreçar-se al telèfon 689 26 97 67 o a l’adreça electrònica hola@temporada.cat

També et pot interessar

Comentaris

1336