La Banca Mòbil de Catalunya arriba a l’Alt i el Baix Penedès

20/11/2024 - 15:38h

38 municipis de les dues comarques se’n beneficien

Aquesta setmana ha començat la segona fase del desplegament de la Banca Mòbil de Catalunya, que portarà el servei a 8 noves comarques: l’Alt Camp, l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Garraf i el Tarragonès. Concretament, 58 municipis tarragonins i 38 del Penedès rebran la visita, dos cops al mes, de les oficines bancàries mòbils de CaixaBank i Caixa Enginyers. En total, 92.084 habitants d’aquestes comarques, 47.623 de Tarragona i 44.461 del Penedès, són els potencials usuaris del servei. D’aquests 96 municipis, 69 no havien tingut mai oficina bancària i els altres 27 en tenien i l’han perduda.

El sotsdirector general i director de l’Àrea de Negoci i Serveis al Soci de Caixa Enginyers, Juanjo Llopis, va afirmar que “la posada en marxa de la segona ruta delservei d’oficina bancària mòbil, que nosaltres hem batejat com CEApropa, representa el ferm compromís de Caixa Enginyers per apropar els serveis financers als municipis que no tenen accés a cap oficina bancària i posa en valor la nostra voluntat d’humanitzar les finances i reduir les barreres que impedeixen l’accés alsserveis bàsics”. A més, ha emfatitzat que “les finances son una eina clau pel desenvolupament de l’economia local i els habitants de municipis com La Riera de Gaià tenen el mateix dret que qualsevol altre ciutadà d’aquest país a tenir accés a serveis financers de qualitat”.

Per la seva banda, el director d’Institucions a Tarragona de CaixaBank a la Direcció Territorial Catalunya, Eduard Gené, va posar en valor el compromís de l’entitat amb la inclusió financera”. “La nostra experiència i coneixement en oferir aquest servei en localitats d’altres províncies és molt beneficiós perquè les noves rutes que hem incorporat i incorporarem a Catalunya es posin en marxa amb un alt nivell d’atenció i qualitat”, va destacar Gené.

També ha voler subratllar “la importància dels serveis financers per retenir població a localitats on l’economia depèn, en gran mesura, de l’agricultura i la ramaderia”, així com que “un 70% dels usuaris atesos per les oficines mòbils té més de 65 anys, el que reflecteix la importància que per a CaixaBank té estar a prop i donar el millor servei al col·lectiu de gent gran”. Gené va destacar que “CaixaBank ha desplaçat oficines mòbils a les localitats més afectades per la DANA per estar a prop del veïns, siguin o no clients, i prestar serveis bancaris essencials com retirada d’efectiu, sol·licitud d’avançaments, gestió de moratòries de préstecs o tramitació d’assegurances”.

També et pot interessar

Comentaris

1336