El Vilafranquí Ibra Chakir, campió d’Espanya de marató i amb bitllet per Paris 2024

18/02/2024 - 20:26h

Ha guanyat el campionat d’Espanya de Sevilla amb un temps de 2h07’46”

L’atleta vilafranquí Ibrahim Chakir ha escrit aquest diumenge un altre capítol històric de l’esport penedesenc. Chakir ha guanyat el campionat d’Espanya de marató disputat a Sevilla i gràcies a aquest triomf estarà als Jocs Olímpics de París del proper estiu.

El vilafranquí ha marcat un temps de 2h07’46”, superant de manera clara el veterà Ayad Lamdassem (Asics Running), que ha estat segon amb una marca de 2h09’43” i Jorge Blanco (Asics Running), que ha finalitzat en tercera posició amb un temps de 2h10’49”. Ha estat una carrera molt intensa que Chakir ha completat superant en els últims quilòmetres del traçat Chakib Lachgar, campió mundial dels 50km i el mateix Lamdassem, finalista olímpic de marató.

Chakir ja va ser subcampió d’Espanya l’any passat també a Sevilla i enguany ha pujat un graó més en la seva constant progressió. El vilafranquí entrena des de fa temps a Soria sota la direcció d’Enrique Pascual i amb la col.labració d’atletes tan reconeguts com Abel Antón o Fermín Cacho.

Fa poc més de dues setmanes, Ibrahim Chakir va córrer la 10K de Vilafranca. Va quedar segon a només un segon del guanyador, Ilias Fifa. Chakir ha guanyat tres vegades la 10K de Vilafranca.

A Sevilla, a més del campionat d’Espanya, també s’ha disputat la marató de la World Athletics que ha guanyat l’etíop Deresa Geleta amb un temps de 2h03’36”. Del conjunt de la classificació de la marató de la World Athletics, Ibrahim Chakir ha acabat ocupant l’onzena plaça final.

També et pot interessar

Comentaris

1336