Els Verds tanquen la temporada amb un sopar de més de 700 persones i havent assolit el miler de socis

Els castellers amb més de 50 anys a la colla dels Verds i que l’entitat va homenatjar dissabte.
04/12/2023 - 11:59h

Els Castellers de Vilafranca van homenatjar els membres amb més de 50 anys a la colla i va nomenar castellers de Soca-rel Rafael Salvadó Sugrañes i Pere Nin Tort

Els Castellers de Vilafranca van aplegar dissabte, a la seu social de Cal Figarot, més de 700 persones en el sopar de final de temporada i que també suposava el comiat en aquest acte del president, Carles Mata i cap de colla, Sisco Benet. Els dos dirigents seran rellevats a partir del 3 de febrer del proper 2024, quan es preveu la celebració de l’assemblea de socis. I precisament Mata va anunciar que els Verds han superat l’emblemàtica del miler d’associats.

Durant l’acte hi va haver diversos moments especials, com l’homenatge a la quinzena de membres de la colla vilafranquina que fa més de 50 anys que en formen part, com és el cas de Frederic Benages, casteller des de l’any 1952 (tot just 4 anys després de néixer l’entitat, aquest 2023 ha fet 75 anys).

També va ser rellevant el nomenament de dos nous castellers de Soca-rel, reconeixement a la fidelitat de la colla que s’atorga des de a 51 temporades. En aquest cas van rebre la nominació Rafael Salvadó Sugrañes ‘Rafi’, membre dels Verds des de l’any 1987; i Pere Nin Tort, exadministrador de la festa major que va començar a anar amb els Castellers de Vilafranca el 1990.

I en el mateix capítol de reconeixements, Jordi Escofet va rebre el premi a la ‘fidelitat castellera’ en tant que representant de Punt TV Comunicació Audiovisual.

Darrers discursos de Mata i Benet

A banda de la projecció d’un parell d’audiovisuals resum d’aquesta temporada del 75è aniversari dels Castellers de Vilafranca, entre els quals hi ha hagut l’acte solemne de celebració al Gran Teatre del Liceu i el recent viatge internacional a Mèxic -“un dels millors viatges que ha fet mai la colla”, en paraules de Carles Mata-, al sopar de final de temporada també van destacar les últimes intervencions en aquest acte del mateix Mata i el cap de colla, Sisco Benet, que han estat al càrrec durant 4 anys, entre els quals el període de la pandèmia del coronavirus.

Els dos van agrair el suport i col·laboració rebuda per part dels seus equips i, per exemple, Carles Mata va recordar l’emotivitat de recuperar els castells després de l’aturada per la crisi sanitària, el 19 de setembre del 2021 al carrer Sant Pere, “amb el 3d7 que va rebre l’aplaudiment més llarg i emotiu d’un castell de set que haguem viscut”. En el mateix sentit, el president dels Verds va esmentar la simbologia de recuperació que van suposar el pd8fm del Pla de la Seu a Tarragona, el 5d9f del Catllar, el primer 3d10fm carregat després de la pandèmia i el primer descarregat, al Concurs del 2022.

Altres moments de la seva etapa al capdavant de la colla remarcats per Mata van ser, com era d’esperar, el “brutal” pd9fmp carregat per Tots Sants del 2022, el 3d9f i 4d9f simultaris del 29 d’agost passat i el 9d9f carregat per l’última diada de Tots Sants.

Mata va apuntar, a més, la dada d’haver assolit el miler de socis i “els més de 100 nous castellers i castelleres, molts dels quals joves, que s’han incorporat aquesta temporada i que ens permeten tenir el futur assegurat i poder liderar molts anys més el món casteller”. I, finalment, el president sortint va esmentar l’èxit de la celebració dels 75 anys de la colla -va citar el concert multitudinari de The Tyets, l’acte del Liceu i el viatge a Mèxic-; i va concloure que durant aquests 4 anys al càrrec “m’ho he passat molt bé i he disfrutat molt”.

De la seva banda, Sisco Benet va destacar el caràcter competitiu, el treball i l’ambició dels Castellers de Vilafranca, la qual cosa, segons va voler dir també, “els deu ser molt aburrit a les altres colles que cada temporada sigui igual i que guanyin els Castellers de Vilafranca”.

De l’última temporada, el cap de colla dels vilafranquins va apuntar que “em quedo amb tot, ni un dia ni un castell; els Castellers de Vilafranca no renunciem a res i ens quedem amb tot. Tot segueix igual i, al final, els Castellers de Vilafranca guanyen”. “És habitual que saccegem el món casteller i molts esperen el ‘fin de ciclo’, però el 1948 Castellers de Vilafranca van néixer per ser grans i som hereus de la plaça més castellera”, va afegir Benet.

També et pot interessar

Comentaris

1336