10 centres de secundària de l’Alt Penedès participaran a l’11è Joverd


El concurs de castells que organitzen biennalment els Castellers de Vilafranca reunirà aquest dissabte 1.300 joves
5 anys després, els Castellers de Vilafranca tornen a organitzar el Joverd, el Concurs de Castells entre centres de secundària de l’Alt Penedès, amb caràcter biennal. L’última edició es va celebrar el 2018, i el 2020 es va haver de suspendre per la pandèmia. Tot i aquests anys d’impàs, la nova edició del Joverd, l’onzena ja, ha estat un èxit de convocatòria i serà la més multitudinària. Dissabte, en el primer acte del 75è aniversari, 1.300 alumnes de 10 centres de secundària de la comarca es trobaran a Cal Figarot per fer castells. Les colles estan citades a les 10 del matí per fer l’entrada a plaça i el concurs en sí començarà a les 11. Dimarts es va fer el sorteig d’ordre d’actuació de les colles que va quedar de la següent manera.
Obriran plaça Sant Ramon i tot seguit ho faran els Xiquets de l’Alt Foix, Bordegassos de l’Alt Penedès, Castellers del Foix, Carquinyolis de Sant Quintí, Colla Joves de Sant Elies, Castellers del Nou, Arreplegats del Milà, Tirallongues del Pou de l’Eugeni d’Ors i Grimpaires del Montagut.
A diferència de les edicions anteriors, aquest any els Castellers de Vilafranca han introduït algunes modificacions al reglament per tal de guanyar en seguretat. Per això, en les dues rondes de castells, no hi haurà enxanetes, però les cassoletes s’hauran d’esperar tot el temps en què s’estaria carregant el castell. A més, s’introdueix una nova ronda, en què les colles hauran de fer un pom de dalt complet. L’objectiu, segons els organitzadors, és que en les construccions hi participin alumnes que mai han fet castells i no pas els alumnes que ja són castellers. En comptes de valorar més els castells més alts, el que tindran més valor seran aquells on hi participin més persones.