Dijous es presenta a l’Escorxador un llibre que reivindica el paper de l’escola rural

28/02/2023 - 14:01h

“El reto de la escuela rural. Hacer visible lo invisible” reivindica el paper del mestre com a professional clau per a aquesta tipologia concreta de centres pròpia de zones amb baixa densitat de població

L’escola rural com a tipologia concreta de centre propi de les zones amb una baixa densitat de població, la seva aportació en la formació dels infants i la problemàtica que té plantejada, són algunes de les qüestions que es planteja el llibre El reto de la escuela rural. Hacer visible lo visible (Grao, 2021) que es presentarà dijous, dia 2 de març, a dos quarts de vuit del vespre, a la sala d’actes de l’Escorxador. A l’acte, organitzat per l’editorial Graó i La Cultural llibreria, hi intervindran la mestra Carme Ortoll, exdirectora general d’educació infantil i primària i col·laboradora del llibre, Roser Boix, coautora de llibre i degana de la facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, i Laura Domingo, coautora i professora-investigadora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. En acabar l’exposició s’obrirà un torn de preguntes entre els assistents.

El reto de la escuela rural té com a primer objectiu reivindicar el paper que aquest tipus de model escolar, propi de les zones amb unes baixes densitats de població i un nombre reduït d’alumnes, juga en la formació dels infants, tenint en compte, a més, que en una mateixa aula poden conviure tot el ventall d’edats d’infants del tram de l’educació infantil i primària a les quals cal impartir totes les matèries curriculars. Aquesta reivindicació de la feina feta fins ara en l’àmbit de l’escola rural i que, sovint, ha quedat silenciada o poc reconeguda tant per part de les polítiques educatives com per les institucions universitàries, així com els mateixos professionals i el conjunt de la societat, ha de servir com a punt de partida per projectar l’escola rural com a espai on es formen nois i noies en igualtat de condicions amb els altres centres educatius del país.

En aquest sentit, els autors –Pilar Abós, Roser Boix, Laura Domingo, Juan Lorenzo i Pascual Rubio, tots ells professors altament qualificats vinculats a les universitat de Barcelona, Vic i Saragossa-, situen al centre de l’acció els mestres en considerar que la seva intervenció, com a professional dotat d’una formació adequada, ha estat fonamental en el passat i ho serà encarà més en el futur.

També et pot interessar

Comentaris