El Penedès incrementa la seva aposta pel turisme

12/01/2023 - 18:29h

El Consorci de Promoció Turística duplica en poc més d’un any la xifra de municipis que fan ús del servei del tècnic de Turisme compartit a l’Alt Penedès

Fins fa uns anys, la promoció del turisme al Penedès era un fet residual. Pocs municipis optaven per donar-se a conèixer per mitjà del seu patrimoni i atractius turístics, però les coses han canviat. La creació del Consorci de Promoció Turística del Penedès fa més de dues dècades va ser clau per consolidar aquesta revolució, que els darrers mesos ha fet un pas més amb l’expansió de la figura del tècnic de Turisme compartit.

El 2017, el Consorci va incorporar al seu catàleg de serveis aquest professional, que permet als municipis amb menys capacitat econòmica disposar d’un expert en l’àmbit de la promoció i la planificiació turística. Quan es va posar en marxa, s’hi van sumar cinc municipis. Quatre anys més tard, ja en són onze.

“El turisme és un motor econòmic capaç de generar ocupació. Com a tal s’ha de treballar amb gent preparada, professionals en la matèria”, explica Ramon Riera, president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, que destaca que els darrers anys “han crescut al Penedès els negocis vinculats al turisme”.

El camí que van obrir Olèrdola, Torrelles de Foix, Mediona, Sant Quintí de Mediona i Font-rubí (aquest darrer ja no fa ús del tècnic de Turisme compartit perquè n’ha incorporat un de propi), l’han seguit ara Castellet i la Gornal, Castellví de la Marca, Sant Pere de Riudebitlles, Vilobí, Les Cabanyes, Torrelavit i Sant Martí Sarroca. Aquest increment ha permès al Consorci contractar noves professionals que exerceixen com a tècniques, que han passat d’una a tres.

Carla Coca és la primera tècnica que va incorporar l’ens. “Els ritmes de cada municipi són diferents, i el que intentem és adaptar-nos a les necessitats de cada municipi. L’objectiu és potenciar els atractius de cada un d’ells”, ha explicat Coca. Ramon Riera ha reconegut que l’objectiu és que en un futur no hi hagi cap municipi que no disposi de suport professional per encaminar l’oferta turística, i ha destacat la voluntat que el Baix Penedès i el Garraf incorporin també aquesta eina.

Feina feta

Durant els anys que fa que la figura del tècnic de Turisme compartit està en marxa, els municipis que l’han integrat han engegat tota mena de projectes. Carla Coca n’ha remarcat alguns, entre els quals destaquen el joc de cinc rutes que ha desenvolupat Olèrdola per conèixer el municipi d’una forma amena o ‘El Ton de les Dous’, una altra proposta familiar per descobrir aquest indret tan característic de Torrelles de Foix.

La tasca d’aquestes professionals també ha permès crear marques turístiques com la de la Vall de Mediona, una paraigua sota el qual s’engloben totes les activitats turístiques de la zona, o potenciar rutes com la Castellet Encantat, que amaga alguns secrets del nucli de Castellet i la Gornal a través de diferents codis QR. També s’han creat vídeos promocionals de diferents municipis com Mediona o Castellet, i s’està treballant en la posada en marxa d’un centre de benvinguda de visitants a Vilobí, que serviria per potenciar l’espai natural dels Pèlags.

També et pot interessar

Comentaris