Una mirada actual i compromesa al món del vi protagonitzarà la secció Collita 2022

10/10/2022 - 21:29h

El proper 3 de novembre, el Most Festival Internacional de Cinema del Vi aixecarà el teló de la seva 11a edició

El proper 3 de novembre, el Most Festival Internacional de Cinema del Vi aixecarà el teló de la seva 11a edició per oferir les últimes i millors produccions que agermanen l’audiovisual amb la cultura vitivinícola. Durant onze dies, el Penedès tornarà a ser el centre del cinema del vi, amb projeccions, tastos i activitats, i del 23 al 27 de novembre l’acció es traslladarà al Priorat.

La secció Collita del Most, dedicada a les produccions internacionals més recents en matèria del vi, oferirà un ampli ventall de temes que van des de problemàtiques socials relacionades amb el sector del vi, la feina -sovint oblidada- de les dones a la vinya, Geòrgia com a país convidat d’aquesta edició del festival i pioner en producció de vi, o el paper del vi en el conflicte bèl·lic del Líban, entre molts altres.

En total, 39 obres procedents de nou països diferents competiran pels Premis Most, que seran el resultat de la deliberació d’un jurat format per experts en el món del vi i el cinema.

Un tast de Collita 2022

As rebeldes do viño (Déborah Vukušić, Espanya)

Una sommelier lluitadora va tastant i enllaçant, amb la seva pròpia, les històries de quatre dones revolucionàries del món del vi que parlen de treball, de superació i de l’amor per la terra que conreen. Una estrena mundial que arriba al Most des de Galícia.

Georgia Homeland of Wine (Alexander Gabunia, Geòrgia)

Documental dedicat a la investigació científica internacional que ha demostrat que Geòrgia, país convidat del Most 2022, és la pàtria del vi. La primera producció de vi al territori va començar fa 8.000 anys i ha continuat fins a l’actualitat.

La vid(a) (Ezequiel Comesaña, Espanya)

Un migrant decideix tornar a la seva terra i recordar el seu passat treballant al camp d’Almáchar (Màlaga) poble lligat al cultiu de la vinya i a l’elaboració de la tradicional pansa malaguenya. A mesura que visita diferents agricultors, es mostra un procés gairebé aliè als avanços de l’agricultura, la complexitat del terreny i el sacrifici que suposa obtenir productes molt valorats a l’estranger.

Les raisins de la misère (Ixchel Delaporte i Olivier Toscer, França)

Figura líder de l’excel·lència francesa, la regió de Bordeus és universalment coneguda pels

seus vins, inscrits com a monuments històrics. Però aquesta postal idíl·lica amaga una cara més fosca, unes condicions laborals precàries, posant en perill la salut dels oblidats del món dels bons vins: els treballadors de la vinya.

Terroir to Table (Rasmus Dinesen, Dinamarca)

El vi no és només vi. És una feina i una passió que no s’acaba mai. És socialitzar i obrir els sentits. I el vi evoluciona, esdevé biodinàmic i ara fa la seva entrada al vast mercat asiàtic. El documental és un viatge a les vinyes, als cellers i a les cuines gastronòmiques on experts dedicats busquen les combinacions perfectes entre vi i menjar.

Y a la viña también (Irene Guede, Espanya)

San Martín de Unx (Navarra) és essencialment un poble vinícola. Gairebé totes les famílies tenien una vinya i les dones hi han jugat un paper fonamental i actiu que no sempre ha estat reconegut. Diferents generacions de dones reflexionen sobre el seu paper al sector vitivinícola i com ha influït en la seva vida, cultura i tradicions del poble.

Wine and War (Mark Johnston, Líban)

Amb una profunda immersió en la història d’arxius i milers d’hores d’edició, s’ha realitzat per primera vegada una pel·lícula sobre el Líban, el vi i el conflicte. Una història complexa sobre una de les regions vinícoles més antigues del planeta.

També et pot interessar

Comentaris